EPN-V2

MAME4440 Migrasjon, mat og helse Emneplan

Engelsk emnenavn
Migration, Food and Health
Studieprogram
Master i samfunnsernæring
Enkeltemner knyttet til Masterstudium i samfunnsernæring
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Emnehistorikk

Forkunnskapskrav

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

Compulsory assignments must be approved prior to the exam. The students must submit a small project at the end of each module. All five projects must be approved before examination.

Læringsutbytte

Upon completion of the course the student will have obtained the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competencies:

Knowledge The student

  • has advanced knowledge on the importance of food culture and how food is used in different cultures to denote identity, social status and gender roles
  • can analyse and apply theoretical approaches related to changes in food habits after migration, with a particular focus on dietary acculturation
  • has advanced knowledge on the process of dietary transition and how migration may affect this process and health
  • can apply knowledge on how changes in food habits after migration can lead to increase of non-communicable diseases
  • has advanced knowledge of scientific literature addressing nutrition intervention with multicultural population, with a particular focus on cultural sensitive interventions

Skills The student

  • can analyse and deal critically with relevant interventions addressing public health nutritional challenges in multicultural population
  • can use relevant methods to assess the need of nutritional intervention in multicultural population
  • can use relevant methods to develop, pilot and evaluate culturally sensitive nutrition interventions for multicultural population

General competencies

The student

  • can apply knowledge and skills to research and professional activities related to food habits and health in multicultural population
  • can communicate extensively with professionals of various discipline

Innhold

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om hvordan kriser og endringsprosesser påvirker offentlig sektor, herunder politikkutforming og offentlig administrasjon
  • kan anvende kunnskap om kriser og endringsprosesser på ulike områder innenfor offentlig politikk og administrasjon
  • kan analysere faglige problemstillinger om kriser og endringsprosesser med utgangspunkt i statsvitenskapelig og sosiologisk teori og ulike organisasjonsteorier

Ferdigheter

Studenten kan

  • analysere og anvende eksisterende teorier og fortolkninger innenfor emner som krise, endring og reform
  • arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning med relevans for offentlig politikk og administrasjon
  • analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementer om kriser, endring og reformer i offentlig sektor

Generell kompetanse

Studenten kan

  • gjennomføre et selvstendig, avgrenset forsknings- eller utviklingsprosjekt under veiledning og i tråd med gjeldende forskningsetiske normer

Arbeids- og undervisningsformer

None.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Pass or fail.

Vurdering og eksamen

Two internal examiners. External examiner is used periodically.

Hjelpemidler ved eksamen

Basic background in statistics or probability theory. Knowledge of a programming language.

Vurderingsuttrykk

The course is structured in five modules:

  • Module 1: Unsupervised Data Mining
  • Module 2: Supervised Machine Learning
  • Module 3: Reinforcement Learning
  • Module 4: Artificial Neural Network and Deep Learning
  • Module 5: Major Concepts in Artificial Intelligence, including: complex systems (networks, cellular automata, and agent-based models) and evolutionary computing

Sensorordning

Ingen forkunnskapskrav.