Programplaner og emneplaner - Student
MALK4000-403 Atferdsanalyse og radikalbehaviorisme Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Behavior Analysis and Radical Behaviorism
- Studieprogram
-
Masterstudium i atferdsvitenskap, deltidMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i innovasjon og implementeringMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i begreper og anvendelse
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Pensum
-
HØST 2022
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Ingen forkunnskapskrav.
Forkunnskapskrav
Kunnskaper
Studenten har
- kjennskap til ulike verktøy som kan brukes for å løse markedsføringsutfordringer i bedrifter
- bred kunnskap om markedsføring og bruk av de ulike virkemidlene i markedsføring, som produkt, pris, distribusjon og promotering
- kjennskap til forskjellen mellom produkter og tjenester og hvordan tjenesteprodusenter skiller seg fra andre produsenter
- kunnskaper om omgivelser, økonomiske systemer og markeder, strategi, kjøpsadferd og markedssegmentering
- kunnskaper om etiske og moralske problemstillinger knyttet til personlige og samfunnsmessige forhold med utgangspunkt i økonomisk virksomhet
- kunnskaper om de sentrale tankeretningene innen moralfilosofien, herunder pliktetikk, konsekvensetikk, dydsetikk og nærhetsetikk
Ferdigheter
Studenten kan
- bruke sentrale markedsføringsverktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
- anvende markedsplanen med vekt på sammenhengen mellom de ulike virkemidlene i markedsføring
- identifisere og klassifisere etiske relevante verdier (mål) og handlemåter (midler) for økonomisk virksomhet i lys av ulike moralteorier
- anvende og integrere relevante modeller og analyser fra andre relevante fag
- kunne sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
Generell kompetanse
Studenten kan
- tilegne seg en helhetsforståelse av bedriftens plass i samfunnet
- søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
- kunne grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider
Læringsutbytte
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge:
Knowledge
The student can
- discuss the arguments for and against a natural-science approach to human behavior
- explain a scientific position where the goals are description, prediction and control
- place behavioral analysis in a historical context
- explain the relationship between behavior analysis, evolutionary biology, and social anthropology
- describe the relation between a behavior-analytic approach and key philosophies of science, including positivism, empiricism and contextualism
- account for selection as explanation of behavior at the phylogenetic, ontogenetic and cultural level
- define the concept of category errors and discuss such errors in explaining behavior
- explain a functional account of verbal behavior, including discussing the role of consequences in establishing and maintaining verbal behavior; various elements of a verbal episode; the distinction between the terms;communication,;language;and;verbal behavior, and a behavior-analytic understanding of the "meaning" of verbal behavior
- give an account of methodological and radical behaviorism and the distinction between them
Arbeids- og undervisningsformer
In the BSCA specialisation, campus-based lectures and seminars are the main teaching methods. The lectures will partly be based on Interteaching sequences using readings from the curriculum. Texts used for Interteaching are announced in the digital learning platform of the university.Students read selected texts in advance for each day of class, and everyone is expected to participate in class through questions and through joining in discussion.;In the BSII specialisation, the main teaching method is digital course sequences, and feedback on details of course content, and supervised discussion groups will be available during pre-determined time periods. Feedback on written assignments is used in both specialisations.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- 2 individual written assignments submitted digitally,;each with a maximum length of 6000 characters, including spaces. References are to be included in the 6000 characters.
- Complete;an online instructional sequence consisting of 8 modules containing videos, texts, quizzes, and short essay questions (up to 750 characters, including spaces).
Vurdering og eksamen
Individual home;examination, 5;hours. Exam questions are in English. Students may submit their exams in Norwegian, Swedish, Danish or English.;
Hjelpemidler ved eksamen
All
Vurderingsuttrykk
Ingen forkunnskapskrav.
Sensorordning
One internal and one external examiner will assess all exams.