EPN-V2

MAIKT4100 Digital skoleutvikling og prosjektledelse Emneplan

Engelsk emnenavn
Digital School Development and Project Management
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2024/2025
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    Gjennom arbeidet med emnet skal studentene opparbeide innsikt i teori om digital skoleutvikling og prosjektledelse. De skal oppnå tilstrekkelig kompetanse til å kunne lede og delta i arbeidet med skoleutvikling knyttet til utvikling og bruk av digital teknologi for en skole eller annen organisasjon.

  • Læringsutbytte

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har inngående kunnskap om skoleutvikling og prosjektledelse knyttet til digital teknologi
    • har oversikt over og kan analysere teorier og metoder innenfor skoleutvikling og prosjektledelse knyttet til digital teknologi

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan anvende kunnskap om digital skoleutvikling og prosjektledelse
    • kan bruke relevante teorier og metoder for å analysere organisasjoners digitale situasjon
    • kan iverksette, lede og gjennomføre et skoleutviklingsprosjekt knyttet til digital teknologi

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan identifisere og vurdere relevante etiske problemstillinger innenfor fagområdet
    • kan kommunisere om problemstillinger innen digital skoleutvikling og prosjektledelse både med spesialister og allmennheten
    • kan bidra til nytenkning innen digital skoleutvikling og prosjektledelse
  • Innhold

    Gradert skala A-F.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    Bestått 1. og 2. studieår.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • kan gjøre rede for sykepleiers rolle og ansvar innenfor et avgrenset fordypningsområde
    • kan oppsummere relevant forskning og fagutvikling innenfor valgte fordypningsområde

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan utarbeide en prosjektbeskrivelse som konkretiserer tidsplan og hvordan bacheloroppgaven skal gjennomføres med tilgjengelige ressurser
    • kan formulere en tydelig sykepleiefaglig problemstilling som er mulig å besvare innenfor oppgavens ramme
    • kan gjennomføre en avgrenset systematisk litteraturstudie i tråd med gjeldende vitenskapelige normer
    • kan avklare begreper, analysere og vurdere ulike kunnskapskilder og anvende disse til å formulere faglige resonnementer
    • kan presentere fagstoff på en selvstendig, logisk, kritisk og systematisk måte

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan formidle og argumentere for styrker og svakheter ved egen studie, substansielt og metodisk
    • kan reflektere over forskningsetiske problemstillinger
  • Vurdering og eksamen

    Forelesninger, seminarer, veiledning og selvstudier. Alle får tildelt veileder.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

    • Prosjektbeskrivelse for bacheloroppgaven, omfang 1000 ord (+/- 10 %)
    • Gjennomført veiledning, 3 obligatoriske veiledninger av tilbud på 4

  • Vurderingsuttrykk

    Bacheloroppgave

    • Litteraturstudie
    • Skrives normalt i gruppe på 2-3 studenter
    • Omfang 8000 ord (+/- 10 %)

    Ny og utsatt eksamen: Dersom bacheloroppgaven vurderes til F, har studenten rett til å levere inn omarbeidet versjon én gang.

  • Sensorordning

    Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.