Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT4100 Digital skoleutvikling og prosjektledelse Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Digital School Development and Project Management
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Emnehistorikk
-
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
-
Innledning
Gjennom arbeidet med emnet skal studentene opparbeide innsikt i teori om digital skoleutvikling og prosjektledelse. De skal oppnå tilstrekkelig kompetanse til å kunne lede og delta i arbeidet med skoleutvikling knyttet til utvikling og bruk av digital teknologi for en skole eller annen organisasjon.
-
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om skoleutvikling og prosjektledelse knyttet til digital teknologi
- har oversikt over og kan analysere teorier og metoder innenfor skoleutvikling og prosjektledelse knyttet til digital teknologi
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende kunnskap om digital skoleutvikling og prosjektledelse
- kan bruke relevante teorier og metoder for å analysere organisasjoners digitale situasjon
- kan iverksette, lede og gjennomføre et skoleutviklingsprosjekt knyttet til digital teknologi
Generell kompetanse
Studenten
- kan identifisere og vurdere relevante etiske problemstillinger innenfor fagområdet
- kan kommunisere om problemstillinger innen digital skoleutvikling og prosjektledelse både med spesialister og allmennheten
- kan bidra til nytenkning innen digital skoleutvikling og prosjektledelse
-
Innhold
Gradert skala A-F.
-
Arbeids- og undervisningsformer
Bestått 1. og 2. studieår.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for sykepleiers rolle og ansvar innenfor et avgrenset fordypningsområde
- kan oppsummere relevant forskning og fagutvikling innenfor valgte fordypningsområde
Ferdigheter
Studenten
- kan utarbeide en prosjektbeskrivelse som konkretiserer tidsplan og hvordan bacheloroppgaven skal gjennomføres med tilgjengelige ressurser
- kan formulere en tydelig sykepleiefaglig problemstilling som er mulig å besvare innenfor oppgavens ramme
- kan gjennomføre en avgrenset systematisk litteraturstudie i tråd med gjeldende vitenskapelige normer
- kan avklare begreper, analysere og vurdere ulike kunnskapskilder og anvende disse til å formulere faglige resonnementer
- kan presentere fagstoff på en selvstendig, logisk, kritisk og systematisk måte
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle og argumentere for styrker og svakheter ved egen studie, substansielt og metodisk
- kan reflektere over forskningsetiske problemstillinger
-
Vurdering og eksamen
Forelesninger, seminarer, veiledning og selvstudier. Alle får tildelt veileder.
-
Hjelpemidler ved eksamen
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Prosjektbeskrivelse for bacheloroppgaven, omfang 1000 ord (+/- 10 %)
- Gjennomført veiledning, 3 obligatoriske veiledninger av tilbud på 4
-
Vurderingsuttrykk
Bacheloroppgave
- Litteraturstudie
- Skrives normalt i gruppe på 2-3 studenter
- Omfang 8000 ord (+/- 10 %)
Ny og utsatt eksamen: Dersom bacheloroppgaven vurderes til F, har studenten rett til å levere inn omarbeidet versjon én gang.
-
Sensorordning
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.