Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-STI Multimodal Design Course description
- Course name in Norwegian
- Design av sammensatte tekster
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å kunne gå opp til eksamen i emnet, må studentene ha bestått alle tidligere emner og alle tidligere praksisperioder i yrkesfaglærerutdanningen.
Required preliminary courses
No prerequsites required.
Learning outcomes
A student who has completed this course has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge of concepts, components and frameworks deriving from central theories, paradigms and approaches within the field of multimodal texts and Internet design
- has knowledge about specific issues that are pertinent to development and change of digital genres
Skills
The student
- can analyse interrelationships between digital genres and possibilities for education
- can identify and analyse relevant research issues within the field of multimodal design
- can present issues within the field of multimodal design in a focused manner in written and oral form, applying appropriate academic rules and procedures
General competence
The student
- can document analytical competencies in major areas of the field of multimodal design
- can communicate and discuss research-based knowledge in the field of multimodal design with professionals and non-professionals
- can contribute in critical ways to the development of the field of multimodal design
Content
- Multimodal design
- Digital genres
- Digital publishing and Internet design
- Analysis of user groups and user needs
- Universal accessibility
Teaching and learning methods
Følgende arbeidskrav må være godkjent før man kan levere bacheloroppgaven.
Arbeidskrav 1
Innlevering av prosjektskisse til bacheloroppgaven som skal vise problemstilling og helhet i gjennomføringen. Prosjektskissen skal legges frem for medstudenter i gruppe. Omfang: inntil 2000 ord. Hensikten er at studentene kommer i gang med bacheloroppgaven og at det er mulig å gjennomføre plan for arbeidet. Det blir gitt tilbakemelding og veiledning på skissen som kan omarbeides og oppdateres etter hvert i prosessen.
Arbeidskrav 2
Formidling av Bachelorprosjekt. Omfang inntil: 20 minutter pr. prosjekt + 10 minutter til oppklarende spørsmål. Hensikten med dette arbeidskravet er at studentene skal dele sine forskningsfunn fra arbeidet med bacheloroppgavene med resten av klassen for å spre resultatet av forskningen. Presentasjonen gir også muligheter for tilbakemeldinger før den skriftlige bacheloroppgaven skal leveres.
Arbeidskravet vurderes til "godkjent" eller "ikke godkjent". Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen "ikke godkjent", har anledning til én ny innlevering/utførelse. Studenter må da selv avtale ny vurdering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. For mer utfyllende informasjon om arbeidskrav se programplanen.
Praksis må være gjennomført og vurdert til karakteren Bestått før studenten får fremstille seg til eksamen.
Obligatorisk tilstedeværelse
Det er krav om 80 % tilstedeværelse i alle organiserte undervisningsaktiviteter. Studenter med fravær som overskrider 20 % får ikke avlegge eksamen. Gyldig fravær dokumentert ved for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for kravet om deltakelse, men kan etter avtale med og vurdering av faglærer kompenseres med en faglig oppgave. Yrkesfaglige samlinger og aktiviteter på tvers av kull inngår i fraværsprosenten for emnet. Det er krav om 100% tilstedeværelse i praksis. Ved fravær i pedagogisk praksis må dagene tas igjen etter avtale med praksissted og emneansvarlig/praksisseksjonen ved LUI. For mer utfyllende informasjon om krav til obligatorisk tilstedeværelse se programplanen.
Course requirements
Eksamen i emnet består av to deler:
Del 1: Bacheloroppgave, gruppe på 2-4 studenter, eventuelt individuelt, omfang 6600 ord +/- 10 % + vedlegg.
Del 2: Individuell muntlig presentasjon, Omfang: 30-45 minutter pr. kandidat. (15 min til presentasjon og inntil 30 minutter til oppklarende spørsmål). Individuell muntlig eksamen skal vise helhetlig yrkesfaglærerkompetanse.
Nærmere retningslinjer for eksamen i del 1 og del 2 gis av emneansvarlig
Ny og utsatt eksamen
- Ved sykdom arrangeres ny eksamen som ved ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes grupper til del 1, gjennomføres den individuelt
- Ved karakteren F for ikke bestått, kan en omarbeidet versjon av bacheloroppgaven leveres til ny sensur inntil én gang, muntlig eksamen gjennomføres på nytt
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet
- Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb
Assessment
Alle hjelpemidler tillatt
Permitted exam materials and equipment
Del 1: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 40 % av samlet karakter for emnet
Del 2: Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått, og teller 60 % av samlet karakter for emnet
Grading scale
Det benyttes intern og ekstern sensor.
Examiners
An internal and an external examiner.