Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-EA Vurdering med digitale verktøy Emneplan
- Engelsk emnenavn
- E-assessment
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Emnehistorikk
-
- Pensum
-
VÅR 2024
- Timeplan
-
Innledning
Through work with the literature, the course work and engaging in different forms of feedback, the student should be able to evaluate, choose and design methods for electronic assessment that are adapted to the group of students and content at hand.
-
Læringsutbytte
A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge about theories on assessment and evaluation, including summative and formative methods for assessment
- has thorough knowledge on methods for self assessment, peer assessment and teacher-student-assessment
- has advanced knowledge of the role of technology in assessment
Skills
The student
- can use and design methods for e-assessment that are adapted to the group of students and content at hand
- can analyse and deal critically with various sources of information on e-assessment
- can analyse existing theories and methods to identify problems and challenges within e-assessment
General competence
The student
- can analyse relevant assessment problems academically
- can apply the achieved knowledge and skills in the use of e-assessment
- can communicate experiences, academic findings, and challenges within the field of e-assessment
-
Innhold
Det gis bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter. Karakteren F brukes ved ikke bestått.
-
Arbeids- og undervisningsformer
The course is totally internet-based. The course may be taught in English if English speaking students attend. Literature will be presented and discussed by students in a chosen digital platform. Students are supposed to take active part in these discussions. Theories from the literature are to be applied in students’ evaluation of technologies and methods of assessment.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
See general rules in the programme plan. The purpose of the first two requirements is for the students to become familiar with the course literature and to practice academic communication. The purpose of the last two requirements is for the students to become familiar with relevant assessment technology and it´s practical and pedagogical use. Students must have the following course requirements approved before examination:
- Present at least one paper from the list of literature for the peer students through a chosen medium (i.e. text, audio, video). Length: appr. 750 words +/- 10 % / 10 minutes
- Comment on at least two of the other literature presentations. Length: appr. 150 words +/- 10 % / 5 minutes
- In a group, make an overview of technology for assessment and its supposed application. Length of group presentation: appr. 1000 words +/- 10 % / 10 minutes
- Plan and discuss one assessment session for a given case, related to the course literature. Length of presentation: appr. 750 words +/- 10 % / 10 minutes
These tasks should be documented in a portfolio for each student.
-
Vurdering og eksamen
Emnet er designet for fysisk tilstedeværelse, men kan også tilpasses studenter som deltar over internett. Sanntids tilstedeværelse er anbefalt. Det tas ikke opptak av undervisnings- og læringsøktene.
Arbeidsformene varierer mellom forelesninger, diskusjoner og øvingsoppgaver. Studentene forventes å lese pensum på egen hånd. Forelesningene vil utdype og presentere ulike perspektiver på temaer i pensum. Studentene skal gjennomføre en større prosjektoppgave knyttet til emnets tema i valgt organisasjon. Prosjektoppgaven kan gjennomføres individuelt eller i gruppe.
-
Hjelpemidler ved eksamen
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav. Arbeidskravene er deloppgaver fram mot eksamensrapporten. På denne måten blir progresjon i arbeidet med eksamensrapporten og faglig og akademisk modning hos studentene sikret. Arbeidskravene kan leveres individuelt eller i gruppe på inntil 4 personer. Se felles regler for arbeidskrav i programplanen.
Følgende arbeidskrav er knyttet til arbeidet med prosjektet:
- Valg og beskrivelse av organisasjon, mål og prosjektmandat, med begrunnelse (800 ord +/- 10%)
- Utvikling av prosjektplan for eget prosjekt (800 ord)
- Dokumentasjon av prosjektforløpet i henhold til prosjektplanen (800 ord)
- Medstudentrespons på arbeidskrav (300-500 ord / 5 minutter)
-
Vurderingsuttrykk
Individuell rapport, omfang 3000 ord, pluss minus 10 prosent.
Innleveringen er et sluttprodukt av prosjektarbeidet gjort i arbeidskravene, omfang 2500 ord +/- 10 prosent. I tillegg til en individuell rapport med refleksjon over egen læring, med omfang 500 ord +/- 10 prosent. Totalt 3000 ord.
Når to til fire studenter samarbeider om en prosjektoppgave, kan omfanget økes til 3500 ord +/- 10%. I tillegg skal hver student skrive en individuell rapport med refleksjon over egen læring, med omfang på 400 ord +/- 10 prosent.
Ny/utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ordinær eksamen. Ved ikke bestått kan revidert rapport leveres til ny eksamen.
-
Sensorordning
Alle hjelpemidler er tillatt