Programplaner og emneplaner - Student
MABY5420 Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing Course description
- Course name in Norwegian
- Geotechnical Site Investigation and Laboratory Testing
- Study programme
-
Master’s Programme in Civil EngineeringMaster's Programme in Civil Engineering, Elective modules
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Eksamen i emnet består av to deler:
Del 1: Bacheloroppgave, gruppe på 2-4 studenter, eventuelt individuelt, omfang 6600 ord +/- 10 % + vedlegg.
Del 2: Individuell muntlig presentasjon, Omfang: 30-45 minutter pr. kandidat. (15 min til presentasjon og inntil 30 minutter til oppklarende spørsmål). Individuell muntlig eksamen skal vise helhetlig yrkesfaglærerkompetanse.
Nærmere retningslinjer for eksamen i del 1 og del 2 gis av emneansvarlig
Ny og utsatt eksamen
- Ved sykdom arrangeres ny eksamen som ved ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes grupper til del 1, gjennomføres den individuelt.
- Ved karakteren F for ikke bestått, kan en omarbeidet versjon av bacheloroppgaven leveres til ny sensur inntil én gang, muntlig eksamen gjennomføres på nytt
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet
- Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb
Recommended preliminary courses
BYGG2200 Geoteknikk or eqivialent
Learning outcomes
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Teaching and learning methods
Det benyttes intern og ekstern sensor
Course requirements
- forskningsmetodikk
- FoU arbeid knyttet til yrkesopplæring, med vekt på utviklingsarbeid og/eller forskning i skole og/eller arbeidsliv
- dokumentasjon og refleksjon av helhetlig yrkesfaglærerkompetanse
- ulike pedagogiske retninger, kritisk tenkning
- styringsdokumenter knyttet til vurdering for- og av læring
- profesjonsetikk og håndtering av etiske dilemmaer
- samarbeidsrelasjoner innenfor skole og arbeidsliv
- planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av egen undervisningspraksis med vekt på vurderingspraksis
- elev- og arbeidslivmedvirkning
Praksis
15 dager i pedagogisk praksis, 4. periode (jf. praksisguiden for pedagogisk praksis).
Assessment
The exam consists of two parts:
1) Project report prepared in groups of 1-3 student, approx. 25 pages, weighted 70%, and
2) Oral group (up to 3 students) presentation of the project followed by individual Q&A, weighted 30%.
The oral exam will be within 10-15 mins.
All assessment parts must be awarded a passing grade (E or better) for the student to pass the course. Assessment Part 1) can be appealed. Assessment Part 2) can not be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All types of materials and equipment are allowed for the written project report. Project report counts will be considered as a written exam and shall be done in groups.
None for the oral exam.
Grading scale
Grade scale A-F
Examiners
1) 1 internal examiner
2) 2 internal examiners
External examiners are used regularly
Course contact person
Shaoli Yang