EPN-V2

MABY4600 Digital tvillingdrevet AI for bærekraftig byggdesign Emneplan

Engelsk emnenavn
Digital Twin-Driven AI for Sustainable Building Design
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    Climate change and increased focus on resource use and environmental impacts entail a greater focus on the choice of materials and climate adaptation of buildings. The course aims to give students an understanding of the interaction between the choice of building materials and components in the design of energy-efficient, sustainable and climate-resilient building envelopes and design solutions.

    The course combines the theoretical basis for building physics from the courses MABY4200;Building Physics and Climate Adaptation of Buildings;and MABY4300;Sustainability Assessment and Life-Cycle Analysis, and builds on theoretical and especially practical knowledge of the holistic design of buildings. In the course, students will learn how to use and combine their knowledge of building physics principles, sustainability assessments and life-cycle analyses in the design of an optimum building envelope. The following topics are addressed in particular:

    • Relevant standards and regulations.
    • Principles of Zero Emission Buildings, passive- and plus house building design.
    • Integration of building physics principles in the holistic design of building envelope.
    • Thermal storage in conventional building materials and innovative buildings materials (e.g. PCMs).
    • Moisture buffering in hygroscopic materials and hygrothermal inertia.
    • Fire safety design (building level).
    • Dynamic energy and hygrothermal simulations (HAM and BES);
    • Complete environmental;assessment of buildings (LCA on building level).
    • Life Cycle Cost Assessment (LCC).
  • Anbefalte forkunnskaper

    MABY4200 Building Physics and Climate Adaptation of Buildings.

    MABY4300 Sustainability Assessment and Life-cycle Analysis, or courses with an equivalent learning outcome.

  • Forkunnskapskrav

    Fagplanen som høyrer til dette emnet er lagt på emne M5GNO1100 Norsk, emne 1.

  • Læringsutbytte

    Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har kunnskap om sjangrar, deriblant akademiske teksttypar
    • har kunnskap om læremiddel, digitale og andre
    • har kunnskap om og oversyn over teori knytt til faget
    • har kunnskap om kriterium for vurdering av munnlege og skriftlege kunnskapar
    • har innsikt i skulefagets historie og eigenart som språk-, kultur-, litteratur- og danningsfag
    • kjenner til fagdidaktisk forsking og utviklingsarbeid og kan drøfte forskingsetiske problemstillingar
    • har kunnskap om korleis ein kan vurdere truverdet til kjelder henta frå Internett

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan vurdere ulike norskfaglege læremiddel, digitale og andre
    • kan skrive akademiske fagtekstar på nynorsk og bokmål
    • kan sjå norskfaget i eit samfunnsperspektiv
    • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
    • kan presentere akademiske problemstillingar munnleg
    • kjenner til vitskaplege arbeidsmåtar i norskfaget
    • legge gjennomføre eit utviklings- og forskingsprosjekt
    • kan vurdere truverdet til kjelder henta frå Internett

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan formidle fagstoff om språk, litteratur, tekstar og medium i relevante uttrykksformer
    • kan bruke faglege kunnskapar til kritisk refleksjon
    • kan arbeide sjølvstendig og saman med andre med elevanes læring og utvikling i faget og på tvers av fag
    • kan legge til rette for at norskopplæringa fremjar elevdeltaking på offentlege arenaer
  • Arbeids- og undervisningsformer

    The teaching will largely consist of lectures, software demonstration;and lab exercises. Students will also be given a major project assignment in which they are to design an sustainable building with regards to building physics and CO2 emissions. Voluntary exercises related to the project assignment will be given in connection with each lecture.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    No work requirement.

  • Vurdering og eksamen

    Project report prepared in groups of 2-3 students, approx. 100 pages (excl. appendices).

    The exam may be appealed.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    All aids permitted.

  • Vurderingsuttrykk

    Vurdering for studentar som tar faget 1. og 2. studieår

    Eksamen består av to eksamensdelar.

    Deleksamen 1: Individuelt FoU-arbeid i fritt valt tema frå dei fire emna i studiet. Målform: valfri. Omfang: Ca. 5000 ord. Rettleiing av faglærar.

    Deleksamen 2: Individuell prøveforelesing. Omfang: 20 minutt.

    Deleksamen 1 og deleksamen 2 tel 50/50 ved samanslåing av karakter.

    Ny/utsett eksamen

    Deleksamen 1: Ny/utsett eksamen vert arrangert som ved ordinær eksamen.

    Deleksamen 2: Dersom FoU-arbeidet har fått ein ikkje-bestått karakter, vil det vere høve til å omarbeide oppgåva ved første ny og utsett eksamen. Etter dette må studenten levere ny oppgåve.

    Vurdering for studentar som tar faget 3. studieår

    Individuell FoU-oppgåve må leverast elektronisk innan oppgitt frist. Oppgåva skal ha eit omfang på om lag 7000 ord og har valfri målform. Oppgåva må oppfylle IKT-krav og andre fastsette krav til utforming. Slike kriterium blir publiserte på høgskulens læringsplattform i god tid før studenten begynner på oppgåva si. Oppgåva som blir levert inn, skal ha som vedlegg ei eigenerklæring som gjeld fusk og plagiering og ei eigenerklæring om korfor oppgåva ikkje utløyser NSD-krav (sjå ovanfor).

    Ny/utsett eksamen

    Dersom FoU-oppgåva har fått ein ikkje-bestått karakter, vil det vere høve til å omarbeide oppgåva ved første ny og utsett eksamen. Etter dette må studenten levere ny oppgåve. Dersom FoU-oppgåva har fått ein bestått karakter, kan studenten ikkje levere ei forbetra oppgåve, men må skrive ny FoU-oppgåve til ein eventuell ny eksamen. Dette inneber at studenten må skifta temaområde, eventuelt materialet for undersøkinga, fagleg grunnlag og problemstilling. Innlevering av forbetra versjon av same oppgåve som ved tidlegare eksamenar, er ikkje tillate. Slik innlevering vil ikkje bli vurdert.

  • Sensorordning

    Two internal examiners,

    ;External examiners are used regularly.

  • Emneansvarlig

    Emne 4 øver studentane i didaktisk refleksjon og i skriving av fagtekstar. Studentane skal utvikle ein utvida refleksjon om kva norskfagleg kompetanse kan bety også på andre arenaer enn i skulen. Utvikla innsikter i norskfaglege tenkjemåtar om språk og tekst står sentralt.

    • Lesing og skriving av akademiske fagtekstar
    • Norskfagleg formidling
    • Didaktisk refleksjon
    • Vurdering av munnlege og skriftlege tekstar
    • Læremiddelanalyse
    • FoU-arbeid