Programplaner og emneplaner - Student
M1GMU2100 Music 1, Part 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Musikk 1, emne 1
- Study programme
-
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7Music, Grade 1-7
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Description of integrated courses
The following must have been approved in order for the student to take the examination:
- compulsory attendance and participation at seminar days for your own specialisation
- presentation of own student’s project description for the master’s thesis with subsequent discussion in a plenary session
- held the role of opponent, providing feedback on one or more fellow students' project plan (peer assessment/opponent)
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har forskningsbasert kunnskap om læring og estetiske og kreative læringsprosesser knyttet til begynneropplæring i musikk
- har kunnskap om analoge og digitale læringsressurser og læringsmateriell for musikkfaget og kan vurdere disse kritisk
- har grunnleggende kunnskap om et bredt utvalg musikk fra¿ ulike kulturer, sjangre og historiske epoker, og om hvordan musikk blir brukt og integrert i ulike samfunnskontekster og medier
- har kunnskap om ulike begreper og ulik fagterminologi som bidrar til a forsta, analysere og notere musikk
Ferdigheter
Studenten
- kan synge og bruke stemmen pa¿ varierte ma¿ter, kan akkompagnere, og kan uttrykke seg musikalsk pa¿ ulike instrumenter
- kan leke til og med musikk og mestrer et variert repertoar av sanger, rim, regler, sangleker og danser til bruk i musikkundervisning
- kan lytte aktivt til et bredt utvalg av musikk fra ulike sjangre, historiske perioder og ulike kulturer og vise kunnskap om denne musikken gjennom muntlige, skriftlige og andre uttrykksformer
- kan improvisere og komponere musikk med stemme, musikkinstrumenter og digitale verktøy
- mestrer ulike innfallsvinkler til begynneropplæring og progresjon i musikkfaget og er fortrolig med grunnleggende ferdigheter og kompetanser i skolefaget musikk
- kan planlegge, bruke og vurdere varierte arbeidsformer, metoder og vurderingsformer som bidrar til tilpasset musikkopplæring
Generell kompetanse
Studenten
- kan initiere faglig samarbeid og legge til rette for musikkfaglig læring i flerfaglige tema- og prosjektarbeider
- kan stimulere elevenes evne og vilje til å utforske, skape, oppleve, uttrykke og reflektere
Content
A project examination in the form of a project description for the student's master’s thesis, individual or in groups, depending on whether the thesis will be written individually or in a group. Scope: 3,000 words (+/- 20%). For group assignments, one overall grade is awarded for the whole group.
Resit examination: If the student fails the assignment, he/she will be given opportunity to submit a reworked version.
If the course is taught in English, students can also choose to write/conduct the examination in a Scandinavian language (Norwegian, Swedish or Danish).
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter. Nærmere informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse er beskrevet i den innledende delen av fagplanen. Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen i emne 1 kan avlegges:
- Individuell skriftlig prøve i grunnleggende musikkteori. Varighet: 2 timer. Arbeidskravet skal sikre at studentene har grunnleggende musikkteoretiske ferdigheter, noe de vil trenge både som basis for andre fag senere i studiet og i sin framtidige yrkesutøvelse.
- Gjennomføre konsert i gruppe på ca. 20 minutter der vokale og instrumentale ferdigheter på ulike klasseroms- og bandinstrumenter vurderes.
- Det er i tillegg krav om at studenten må gjennomføre flerfaglige arbeidskrav for å få avlegge eksamen i emnet. Se programplanen for nærmere informasjon om arbeidskravene.
Assessment
Language of instruction: Norwegian and English
This course covers the research process from the planning phase until completion of the master’s thesis, including literary searches and referencing, formulation of research questions/hypotheses/issues, choice of research method and development of a project description, as well as ethical assessments relating to the student’s own work. Formal requirements for the project description are also covered to enable the student to complete the project description for their master’s thesis by the end of the course.
Permitted exam materials and equipment
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences.
Grading scale
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can develop a research question for their master’s thesis
- can independently describe relevant academic frame of reference and/or context as a foundation for a project plan for the master’s thesis
Skills
The student
- can plan a research project and write a project description in a precise scientific format and language
- can carry out extensive and systematic literature searches relating to their own project description, summarise and discuss the findings of others, and cite sources correctly
- can reflect upon ethical issues related to the project
General competence
The student
- can analyse and deal critically with various sources of data and use them in scholarly arguments
- can critically assess relevant ethical norms and values related to the chosen method in the project plan
- can assess whether a research project requires various forms of registration or approval in accordance with the applicable legislation
Examiners
The course will use varied, student-active work methods. The teaching will be given digital and physical, in addition to blended learning with seminars on campus during the course. Work and teaching methods include digital and physical lectures, individual literature studies and written work, oral presentations, group discussions and supervision. Up to two hours of guidance is given on the project description.