EPN-V2

IPHFORK2-09H International Public Health Emneplan

Engelsk emnenavn
International Public Health
Studieprogram
Bachelorstudium i ergoterapi
International Public Health
Omfang
18.0 stp.
Studieår
2018/2019
Emnehistorikk

Innledning

I løpet av studiet skal studentene dokumentere ulike arbeidskrav som beskrives i emneplanene. Arbeidskravene er både knyttet til læringsfellesskapet på samlinger, pedagogisk praksis i skolen og yrkesfaglig praksis i bedrift. Arbeidskravene skal videreutvikle studentenes yrkesfaglige kompetanse og evne til å reflektere over egen undervisning og sentrale problemstillinger som er relevante for læreryrket. Studiet legger stor vekt på at studentene utvikler evne til å være aktive deltakere i utviklingsarbeid i fellesskap med andre.

Arbeidskrav kan dokumenteres skriftlig, muntlig eller ved andre dokumentasjonsformer (for eksempel film, multimodale tekster o.l.) og skal være levert/utført innen fastsatt(e) frist(er). Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den aktuelle faglæreren.

Arbeidskrav vurderes til «Godkjent» eller «Ikke godkjent». Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen «Ikke godkjent», har anledning til én ny innlevering/utførelse. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen og som ikke har dokumentert gyldig årsak, får ingen nye forsøk. Alle arbeidskrav som er synliggjort i emnebeskrivelsen må være godkjent før eksamen kan gjennomføres. Det kan gis fritak for enkelte arbeidskrav for studenter som har gjennomført Praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag for trinn 8-13.

Nærmere informasjon om arbeidskrav finnes i den enkelte emneplan

Valg av litteratur

Det er i hvert emne satt opp forslag til litteratur for profesjonsfaget, og ut fra arbeidskravene gjør studentene sitt utvalg av litteratur for profesjonsfaget tilsvarende 3600 sider ved slutten av studiet. Yrkesfaget i de forskjellige studieretningene omfatter mange forskjellige fag-/svennebrevområder. For de fleste studieretningene er det derfor ikke satt opp konkret forslag til litteraturliste for dette faget. Studentene velger selv relevant litteratur tilpasset sin yrkesfaglige bakgrunn. Litteraturlisten i yrkesfaget skal tilsvare 7200 sider ved slutten av studiet, fordelt på bredde- og dybdefag, og all litteratur skal godkjennes av faglærer.

Obligatorisk fremmøte

Yrkesfaglærerutdanningen krever at studentene er aktive deltakere på alle organiserte opplæringsaktiviteter og at de bidrar med sine refleksjoner og erfaringer i det læringsfellesskapet klassen utgjør. Studenter med mer enn 20 % fravær fra alle organiserte opplæringsaktiviteter i et emne får ikke avlegge eksamen. Gyldig fravær, dokumentert med for eksempel sykmelding, gir ikke fritak for kravet om deltakelse. Gyldig fravær kan kompenseres etter nærmere avtale med, og vurdering av faglærer/emneansvarlig lærer.

Forkunnskapskrav

Bestemmelser om eksamen er gitt i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.

På de eksamener der det benyttes to interne sensorer, skal tilsynssensor evaluere vurderings-/eksamensordningen på emnet minst en gang i løpet av tilsynssensors fungeringsperiode på tre år, jf. retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet. Se nærmere omtale av bruk av sensorer i den enkelte emneplan.

Oversikt over vurderingsordninger

Første semester, emne 1: Profesjon- og yrkesfag i et opplæringsperspektiv – 30 stp

Vurderingsform: Muntlig presentasjon, Individuell/gruppe*

Vurderingsuttrykk: Bestått / Ikke bestått

Andre semester, emne 2: Yrkesfaglige kjerneelementer og ledelse av læringsprosesser – 30 stp

Vurderingsform: Prosjekt Individuell/gruppe*

Vurderingsuttrykk: Bestått / Ikke bestått

Tredje semester, emne 3: Yrkesrelevant og tilpasset opplæring – 30 stp

Vurderingsform: 14 dagers individuell hjemmeeksamen

Vurderingsuttrykk: A - F

Fjerde semester, emne 4: Ungdomskultur, kjønn og mangfold – 30 stp

Vurderingsform: Individuell praktisk-muntlig

Vurderingsuttrykk: A - F

Femte semester, emne 5: Faglig fordypning i et skole-, yrkes- og samfunnsperspektiv – 30 stp

Vurderingsform: 14 dagers hjemmeeksamen, Individuell/gruppe*

Vurderingsuttrykk: A - F

Sjette semester, emne 6: Helhetlig yrkesfaglærer­kompetanse – bacheloroppgave – 30 stp

Vurderingsform: Eksamen består av to deler:

  • Del 1: Bacheloroppgave, gruppe, eventuelt individuelt *
  • Del 2: Individuell muntlig presentasjon *

Vurderingsuttrykk:

  • Del 1: A - F (teller 40 %)
  • Del 2: A - F (teller 60 %)

*Se den enkelte emneplan for hva som gjelder de ulike studieretningene.

Læringsutbytte

Part I - The Scope of Global Public Health

5 ECTS.

Learning outcomes

On successful completion of this part, the student will achieve the following learning outcomes:

Knowledge

The student is able to

  • describe the challenges in welfare systems, relevant national legislation, and international agreements
  • describe the past, and present developments and achievements of public health and discuss possible future challenges within the field
  • describe social inequalities in health and their consequences nationally and globally
  • describe epidemiology and different cost analyses, and discuss inter-professional, evidence-based interventions with target groups
  • discuss the principles of universal design from a human rights and democratic perspective

Skills

The student is able to

  • address challenges in public health and demonstrate how to intervene professionally in collaboration with others
  • search for relevant research, analyse these and apply to the findings in their assignment

General competences

The student is able to

  • apply the tools of innovation and entrepreneurship in public health issues and communicate the results to an audience
  • reflect upon ethical issues and discuss intercultural perspectives in public health

Part II - Environmental Conditions and Population Health

5 ECTS.

Learning outcomes

On successful completion of this part, the student will achieve the following learning outcomes:

Knowledge

The student is able to

  • discuss the interactions between the environment and sustainable development, and their effect on health
  • describe health care emergency interventions following different types of disasters, and discuss challenges encountered
  • discuss interprofessional interventions focusing on communicable and non-communicable diseases, including mental conditions
  • describe how interprofessional practice might contribute to improve and promote mental health
  • describe the distribution of different types of injuries nationally and globally and how to prevent them
  • discuss how to promote occupational health and to prevent occupational health hazards
  • discuss theoretical models for behavioral change and their application

Skills

The student is able to

  • reflect upon priorities in public health and the consequences for population health
  • demonstrate communication skills to improve health literacy and social capital through social marketing and reflect on intervention strategies and their efficacy
  • reflect upon a comprehensive view of humanity and human rights

General competences

The student is able to

  • reflect upon diversity and how different ethnic, religious and cultural background may influence communication between people
  • demonstrate how to disseminate public health knowledge collaboratively with target groups and stakeholders
  • apply research methods in solving public health problems

Part III - Family Health

5 ECTS.

Learning outcomes

On successful completion of this part, the student will achieve the following learning outcomes:

Knowledge

The student is able to

  • discuss theoretical models for behavioral change and their application
  • reflect on the complexity of health determinants throughout the life cycle
  • discuss the role of activities and social participation in health promotion (occupational science)
  • describe national and global vaccination programs, and discuss their impact and challenges involved including ethical issues

Skills

The student is able to

  • reflect upon communication and collaboration within an interprofessional team
  • develop interactive and critical health education information to improve family health
  • identify and describe different information channels to promote health education and knowledge sharing

General competences

The student is able to

  • reflect upon ethical issues, conflicts in personal values, and interprofessional approaches in family health
  • reflect upon the role of public-private partnership as an asset in public health
  • describe social entrepreneurship and societal transformation as a tool for implementation of a public health activity

Part IV - Inter-professional Health Care in International Public Health

3 ECTS.

Learning outcomes

On successful completion of this part the student will achieve the following learning outcomes:

Knowledge

The student is able to

  • describe the core elements of their own profession in health and social services in their own country, and discuss the contribution to interprofessional collaboration
  • describe strategies and decision-making in health and social services, and discuss different approaches in health promotion

Skills

The student is able to

  • reflect upon clinical reasoning in evidence based practice, from the perspective of client-centered theories
  • reflect upon ethical dilemmas in their own profession
  • apply health care processes and procedures to promote interventions for individuals and groups

General competences

The student is able to

  • communicate intercultural awareness and reflect on ethical dilemmas

Arbeids- og undervisningsformer

The learning and teaching approach consists of group work supported by lectures, workshops, self-studies and field trips. Groups, consisting of approximately 5 students, focus on assignments facilitated by tutors. Every group member contributes to the creation and presentation of all assignments. Part I and part II include two assignments each while part III and part IV include one assignment. See the teaching plan for further details.

All parts of the course have a focus on interactivity in promoting knowledge exchange and on inter-professional collaborative dialogue, enhancing self-awareness in the professional role. The students will gain practice in decision-making and problem-solving, relating to client-centered and evidence-based practice.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

In order to fulfill the learning outcomes, interaction between students and tutors as well as interaction among students is deemed necessary.

The following activities are compulsory:

  • Group meetings with the tutor.
  • Group assignments.
  • Oral presentation of the assignments.

A minimum of 80 % attendance is required at group meetings.

All group assignments must be published on the course web site on Canvas. The assignments must be signed electronically by all members of the group.

Vurdering og eksamen

The work requirements must be fulfilled before the student can take the exam.

  • Examination content: Learning outcomes from part I, II, III and IV.
  • Examination form: Individual oral exam, 30 min.

Hjelpemidler ved eksamen

No exam aids permitted.

Vurderingsuttrykk

ECTS grading A-F

Sensorordning

Two examiners evaluate all students. One examiner is external on 10 % of the students.

Opptakskrav

Target group

The course is aimed at international students with a professional interest in International Public Health

Entry requirements

Completion of at least one year of undergraduate studies in a relevant area.