Programplaner og emneplaner - Student
INTER1300 INTERACT3 Tverrprofesjonelt samarbeid om og med barn og unge Emneplan
- Engelsk emnenavn
- INTERACT3 Interprofessional Cooperation on and with Children and Young People
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i ergoterapiInteractBachelorstudium i ortopediingeniørfag
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
VÅR 2021
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Gradert skala A-F.
Det gis én samlet karakter for del 1 og 2. De to delene vektes likt (50/50).
Læringsutbytte
Del 1 vurderes av to interne sensorer. Del 2 vurderes av to interne og én ekstern sensor.
Arbeids- og undervisningsformer
Innholdet i fordypningen består av følgende tre hovedtemaer:
1. Dramatisk lek- læring og erkjennelse
- Lek i et historisk, kulturelt og samtidig perspektiv
- Dramatisk lek som et estetisk uttrykk
- Dramatisk lek i lys av læring, omsorg og erkjennelse
- Barns lekekultur
2. Drama og dramatisering som inspirasjon til dramatisk lek
- Ulike uttrykksformer i teater
- Dramafaglig egenutvikling
- Ulike dramapedagogiske arbeidsformer
- Vurdere teater for barn
3. Dramatisk lek i barnehagens hverdag
- Ledelse av det pedagogiske arbeidet på avdelingen for å fremme barns dramatiske lek i barnehagens hverdagsliv, inne og ute.
- Lede prosesser som beriker barns dramatiske lek
- Barnehagen som kulturarena
- Leketøy og rom som inspirasjon til dramatisk lek