EPN-V2

INTER1300 INTERACT3 Tverrprofesjonelt samarbeid om og med barn og unge Emneplan

Engelsk emnenavn
INTERACT3 Interprofessional Cooperation on and with Children and Young People
Studieprogram
Bachelorstudium i ergoterapi
Interact
Bachelorstudium i ortopediingeniørfag
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2020/2021
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Gradert skala A-F.

Det gis én samlet karakter for del 1 og 2. De to delene vektes likt (50/50).

Læringsutbytte

Del 1 vurderes av to interne sensorer. Del 2 vurderes av to interne og én ekstern sensor.

Arbeids- og undervisningsformer

Innholdet i fordypningen består av følgende tre hovedtemaer:

1. Dramatisk lek- læring og erkjennelse

  • Lek i et historisk, kulturelt og samtidig perspektiv
  • Dramatisk lek som et estetisk uttrykk
  • Dramatisk lek i lys av læring, omsorg og erkjennelse
  • Barns lekekultur

2. Drama og dramatisering som inspirasjon til dramatisk lek

  • Ulike uttrykksformer i teater
  • Dramafaglig egenutvikling
  • Ulike dramapedagogiske arbeidsformer
  • Vurdere teater for barn

3. Dramatisk lek i barnehagens hverdag

  • Ledelse av det pedagogiske arbeidet på avdelingen for å fremme barns dramatiske lek i barnehagens hverdagsliv, inne og ute.
  • Lede prosesser som beriker barns dramatiske lek
  • Barnehagen som kulturarena
  • Leketøy og rom som inspirasjon til dramatisk lek