Programplaner og emneplaner - Student
INTEN6100 Intensive and Critical Care Nursing Course description
- Course name in Norwegian
- Intensivsykepleierens funksjons- og ansvarsområder
- Study programme
-
Advanced Programme in Intensive Care Nursing
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
In this course, the students are expected to acquire advanced knowledge of intensive care nursing in relation to acutely and/or critically ill patients in a vulnerable, critical and life-threatening phase. The students should acquire in-depth knowledge of intensive care patients' psychosocial and existential needs and methods for reducing stress and suffering.
Moreover, students are expected to develop in-depth knowledge of relevant research and quality-related work (quality improvement and quality control work) in the field of intensive care nursing, and thereby understand the importance of research and quality-related work in clinical intensive and critical care nursing. This is intended to enable the students to document, develop the quality of and quality-assure intensive care nursing.
The students are expected to develop an awareness of hoe organisational, financial and legal factors influence nursing and the specialist health service and be able to see this in relation to their responsibility to practise intensive care nursing, be a leader in their field and work in a team. This course also covers knowledge of the working environment in a specialist unit and how stress factors in a working environment can be prevented and reduced.
Required preliminary courses
Admission to the programme.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student
- has advanced knowledge of the intensive care nurse's functions and areas of responsibility
- has in-depth knowledge of the experiences, reactions and needs of patients and next of kin in connection with acute and/or critical illness in an age-related and multicultural perspective
- has knowledge of nursing ethics and different ethical guidelines
- is capable of analysing intensive care nursing problems on the basis of the discipline's history, traditions, distinctive nature and place in society
Skills
The student
- is capable of analysing and taking a critical approach to different sources of information and of using them to structure and formulate intensive care nursing argumentation
- is capable of analysing and taking a critical approach to existing theories and methods in intensive care nursing
- is capable of using relevant methods for research and quality-related work in an independent manner in the field of intensive care nursing
Competence
The student
- is capable of analysing relevant ethical issues in intensive care nursing based on discipline knowledge, research, experience and patient knowledge
- is capable of contributing to new ideas and innovation processes in clinical practice
Content
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om gjeldende lovverk og styringsdokumenter som er relevante for profesjons- og yrkesutøvelsen
- har bred kunnskap om yrkesfag, pedagogikk og yrkesdidaktikk, arbeidsmetoder/verktøy og prosesser som er relevante for profesjons- og yrkesutøvelsen, og kan vurdere behov for HMS-tiltak
- kan se yrkesopplæringen og yrkesutøvelsen i et historisk og kulturelt perspektiv
- har kunnskap om skolens mandat, opplæringens verdigrunnlag, og det helhetlige opplæringsløpet fra ungdomstrinnet til endt fag- eller yrkesopplæring (8.-13. trinn)
- har bred kunnskap om ungdomskultur og ungdoms utvikling og læring i ulike sosiale og flerkulturelle kontekster
- har kunnskap om ungdom i vanskelige situasjoner og om deres rettigheter i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv
- kjenner til nasjonalt og internasjonalt forsknings- og utviklingsarbeid med relevans for lærerprofesjonen innenfor det yrkespedagogiske og det yrkesfaglige området, og kan oppdatere sin kunnskap innenfor fagområdet
Ferdigheter
Studenten:
- kan anvende sine yrkesfaglige, pedagogiske, yrkesdidaktiske og teknologiske kunnskaper
- kan planlegge, begrunne, gjennomføre, lede, vurdere og dokumentere relevant fag- og yrkesopplæring tilpasset elevenes/lærlingenes behov
- kan identifisere og arbeide systematisk med grunnleggende ferdigheter, herunder yrkesdidaktisk bruk av digitale verktøy
- kan vurdere og dokumentere elevers læring og utvikling, gi læringsfokuserte tilbakemeldinger og bidra til at elevene/lærlingene kan reflektere over egen læring
- kan orientere seg i faglitteraturen og forholde seg kritisk til informasjonskilder og eksisterende teorier knyttet til ungdomstrinnet og fag- og yrkesopplæring (8.-13.trinn)
- behersker relevante arbeidsprosesser, verktøy, teknikker og uttrykksformer, og kan reflektere over egen yrkesutøvelse og justere denne under veiledning
- kan bruke og henvise til relevante forskningsresultater for å treffe begrunnede valg og gjennomføre systematisk yrkesfaglig og pedagogisk utviklingsarbeid
Generell kompetanse
Studenten:
- har innsikt i relevante faglige og yrkesetiske problemstillinger og kan formidle sentralt fagstoff skriftlig, muntlig og gjennom andre dokumentasjonsformer
- kan via faglig innsikt, engasjement og formidlingsevne motivere for elevenes/lærlingenes læring, yrkesstolthet og yrkesidentitet
- kan analysere egne behov for kompetanseheving og ha endrings- og utviklingskompetanse for å møte framtidens behov i skole, arbeids- og samfunnsliv
- kan legge til rette for entreprenørskap, nytenkning og innovasjon, og for at lokalt arbeids-, samfunns- og kulturliv involveres i opplæringen
- har innsikt i fellestrekk og ulikheter mellom de ulike yrkene innenfor eget programområde og kan utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn innenfor fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
- kan bygge gode relasjoner til elever/lærlinger og skape konstruktive og inkluderende læringsmiljø
- kan bygge gode relasjoner til og samarbeide med foresatte og andre aktuelle samarbeidspartnere
Teaching and learning methods
Lectures, group work, seminars and self-study.
Course requirements
The following coursework requirements must be met before a student can receive an assessment for the course:
- The intensive care nurse's function and responsibility for preventing and treating delirium
- Individual assignment.
- Scope: 3,000 words (+/- 20%).
- The assignment must be written in accordance with the section Assessment of written work in the Assessment chapter of the programme description.
- The syllabus selected by the students must be used in the assignment. The students must find at least two relevant research articles and make use of them in the assignment.
- The students receive written feedback from the lecturer.
- The intensive care nurse's function and responsibility for addressing intensive care patients' nutritional needs
- Carried out in groups of up to three students.
- Scope: 3,000 words (+/- 20%).
- The assignment must be written in accordance with the section Assessment of written work in the Assessment chapter of the programme description.
- The syllabus selected by the students must be used in the assignment. The students must find at least two relevant research articles and make use of them in the assignment.
- The students receive oral feedback from fellow students and the lecturer.
- Attendance in compulsory activities
- Simulation
- Group work
Assessment
A written in-depth assignment written individually or in groups of up to three students from the Master's Programme/Advanced Programme in Intensive Care Nursing. The assignment should either comprise a project description for a research work or quality-related work, or a systematic overview of research on a relevant topic.
The project description must be based on a literature review and be written in accordance with the section Assessment of written work in the Assessment chapter of the programme description.
Five weeks are set aside for work on this assignment.
Up to four hours of supervision is provided per assignment. Students who fail the assignment are offered two more hours of supervision.
Scope: 5,000 words (+/- 20%). The title of the assignment will be included in the transcript of grades.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Emnet omfatter alle kompetansemålene innen profesjonsfaget og yrkesfaget og skal gi oversikt over studentens helhetlige kompetanse ved slutten av studiet.
Emnet består av 10 studiepoeng i profesjonsfag og yrkesfag
Examiners
All answer papers are assessed by two examiners, one of whom must be external.