EPN-V2

HETEK4300 Bakteriologi og antimikrobiell resistens Emneplan

Engelsk emnenavn
Bacteriology and Antimicrobial Resistance
Studieprogram
Masterstudium i helse og teknologi – spesialisering i biomedisin
Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i empowerment og helsefremmende arbeid
Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i ernæringskompetanse for helsepersonell
Masterstudium i farmasi
Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i psykomotorisk fysioterapi
Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i samfunnsernæring
Masterstudium i helse og teknologi – spesialisering i radiografi
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2023/2024
Emnehistorikk

Innledning

The language is English. For Norwegian students, the topic of health management is taught in Norwegian.

This common course is developed for all the bachelor’s degree programmes taught at the Faculty of Health Sciences that are covered by the National Curriculum Regulations for Norwegian Health and Welfare Education (RETHOS).

The course deals with public health and health management. In the Public Health Act, public health is defined as “the state and distribution of health in the population”. The course deals with the distribution of health challenges in the population based on risk factors related to health. Education, work and living conditions and international guidelines are elements affecting disease, illness, health and quality of life in the population at individual, group and societal level. Several of the international sustainability goals direct attention to countering public health risk factors.

Health management emphasis a fundamental understanding of how the health service is organised, relevant legislation, strategies and goals for preventive and health promoting work in Norway.  For international students, the focus will be on the Nordic welfare model.

Anbefalte forkunnskaper

Pass/fail

Forkunnskapskrav

After completing the course, students will acquired the learning outcomes defined in knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has

  • a theoretical understanding of quantitative methods for analyzing data
  • an understanding of the role of empirical evidence in evaluating economic, managerial, and business problems
  • an understanding of the strengths and weaknesses of different statistical methods

Skills

The student can

  • formulate empirical questions
  • gather, obtain, and organize quantitative data
  • conduct statistical analysis using software
  • interpret statistical results

General Competence

The student can

  • think critically and understand the role of assumptions in arguments
  • communicate effectively about economic, managerial, and business issues
  • develop a well-organized argument that states assumptions and hypothesis, which are supported by evidence
  • use and appropriately cite different data sources

Læringsutbytte

Ingen forkunnskapskrav

Arbeids- og undervisningsformer

In order to be able to register for the exam, the student must have the following approved work requirements:

There will be five problem sets. Problem sets may be submitted individually or in groups of up to four students. All five problem sets must be approved before the student can take the final exam. If a problem set is not approved on the first attempt, the student will be allowed to re-submit the problem set once. Further information regarding submission and due dates will be provided during the semester.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The teaching and learning methods include digital textbooks and on-campus supervised seminars. The course is organized as flipped classroom. Digital textbooks will be made available to students in advance.

Vurdering og eksamen

A list of reference aids allowed will be published on our website.

Hjelpemidler ved eksamen

Letter grading A - F.

Vurderingsuttrykk

Det er fire arbeidskrav i emnet, knyttet til ulike faser av prosjektet. Alle skal gjennomføres innen fastlagt tid og godkjennes av faglærer før studenten kan framstille seg til eksamen. Det første arbeidskravet er individuelt og består av et motivasjonsnotat og søknad om prosjekt. Det andre arbeidskravet er knyttet til oppstartsfasen og er en muntlig presentasjon i gruppe over prosjektets mål og interessenter. Det tredje arbeidskravet er en skriftlig innlevering over milepæler i prosjektet, levert av prosjektgruppa i fellesskap. Det fjerde arbeidskravet er prosjektgruppas sluttrapport som skal oversendes emneansvarlig og oppdragsgiver i prosjektets avslutningsfase.

Sensorordning

Vurderingsformen består av en individuell semesteroppgave over et selvvalgt, pensumrelatert tema knyttet til det konkrete prosjektet (20.000 til 25.000 tegn med mellomrom).

Opptakskrav

Gradert skala A-F.

Emneoverlapp

Alle oppgavene blir vurdert av intern sensor. Et utvalg på 25 prosent av besvarelsene blir trukket ut for vurdering av ekstern sensor.

Kandidater som ikke består hele eller deler av eksamen, kan framstille seg til ny/utsatt eksamen i den delen som ikke er bestått.