Programplaner og emneplaner - Student
G1RLE3250 Religion, livssyn, etikk og fagdidaktikk Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Religion, Philosophies of Life, Ethics and Didactics
- Studieprogram
-
Religion, livssyn og etikk 1, trinn 1-7Religion, livssyn og etikk, trinn 1-7Grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinnBachelorstudium - faglærerutdanning for tospråklige lærere
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, fem timer.
Forkunnskapskrav
Ingen.
Læringsutbytte
Gradert skala A-F.
Innhold
Se fagplanen.
Arbeids- og undervisningsformer
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
SYBA1200.
Vurdering og eksamen
Individuell muntlig eksamen, omfang ca. 30 minutter, med utgangspunkt i pensum fra emne 1 og 2.
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Ingen.
Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala fra A til F.
Sensorordning
Eksamen bedømmes av to interne sensorer. Emnet er underlagt tilsynssensur.
Opptakskrav
Målgruppe
Studenter i grunnskolelærerutdanningen for 1.-7. trinn. Lærere som ønsker videreutdanning.
Opptakskrav
Faget er tilgjengelig som valgfag for aktive studenter ved grunnskolelærerutdanningen og lærerutdanning for tospråklige lærere på HiOA, i tråd med utdanningenes programplaner. Eksterne søkere må ha bestått lærerutdanning som kvalifiserer for arbeid i skolen. Særskilt opptak til RLE2 krever fullført RLE1 eller tilsvarende. Interne søkere som søker særskilt opptak til RLE2 mens de fortsatt er aktive på RLE1, kan få opptak uten å ha fullført RLE1.
Søkere som Utdanningsdirektoratet har vurdert til å ha lærerutdanning fra utlandet, men som mangler fag/studiepoeng for å bli godkjent lærer i norsk grunnopplæring, kan også søke. Slike søkere må i tillegg oppfylle kravet til generell studiekompetanse.