EPN-V2

G1RLE3150 Religious and Cultural Studies, Religion and Didactics Course description

Course name in Norwegian
Kultur- og religionsforståelse, med religion og fagdidaktikk
Study programme
Religion, Philosophies of Life and Ethics for Teachers 1, Grade 1-7
Comparative religion
Teacher Education 1.-7. grade
Bachelor - Bilingual Specialist Teacher
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

None

Required preliminary courses

Ingen.

Learning outcomes

Knowledge

The student has

  • the ability to take a critical approach to different forms of organisation and market contracting in the public sector
  • insight into what the prohibition against public funding entails, with particular weight on what is meant by economic activity in the sense of the EEA Regulations, insight into the objectives that the rules on public procurement are intended to achieve, and the basic requirements that apply to public clients when engaging in procurement processes
  • in-depth knowledge of the effect of the procurement regulations and of the rules on selecting the competition form, the execution and conclusion of the competitive process, including knowledge on the potential consequences of errors

Skills

The student is capable of

  • identifying and analysing legal issues and consequences relating to restructuring or market contracting processes
  • identifying when different parts of the regulations on public procurement apply
  • analysing and handling legal issues when advertising tenders, and how to conduct this process, assess the tenders received and award contracts

Competence

The student is capable of

  • working independently on practical and legal issues

Content

Ingun Sletnes

Teaching and learning methods

The teaching methods used are individual study, group work and plenary sessions. An important element of achieving the learning outcomes for this course will be the use of various case studies. Students are expected to be active in the work on these cases and work with the sources of law available in this field. Literature studies will be an important aspect of this work.

Course requirements

None

Assessment

Eksamen består av en individuell, faglig fordypningsoppgave. Omfang: ca. 5000 ord. Studenten velger tema for oppgaven i samråd med faglærer. Temaet skal være knyttet til et av de faglige områdene på emne 1. Oppgaven skal også inneholde et fagdidaktisk perspektiv.

Avsluttende karakter i RLE1 oppnås når eksamener i G1RLE3150 og 3250 er gjennomført med bestått karakter. Emnene vektes likt ved samlet karakter.

Ny/utsatt eksamen

Dersom en student har fått karakteren F på fordypningsoppgaven, skal det ved ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av oppgaven. Dersom en student ikke leverer på grunn av sykdom (sykmelding kreves), skal oppgaven ferdigstilles til ny/utsatt eksamen. Ved ønske om forbedring av oppgaven, må ny oppgave leveres.

Permitted exam materials and equipment

Alle.

Grading scale

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Examiners

Oppgaven bedømmes av en intern og en ekstern sensor.

Admission requirements

Målgruppe

Studenter i grunnskolelærerutdanningen for 1.-7. trinn. Lærere som ønsker videreutdanning.

Opptakskrav

Faget er tilgjengelig som valgfag for aktive studenter ved grunnskolelærerutdanningen og lærerutdanning for tospråklige lærere på HiOA, i tråd med utdanningenes programplaner. Eksterne søkere må ha bestått lærerutdanning som kvalifiserer for arbeid i skolen. Særskilt opptak til RLE2 krever fullført RLE1 eller tilsvarende. Interne søkere som søker særskilt opptak til RLE2 mens de fortsatt er aktive på RLE1, kan få opptak uten å ha fullført RLE1.

Søkere som Utdanningsdirektoratet har vurdert til å ha lærerutdanning fra utlandet, men som mangler fag/studiepoeng for å bli godkjent lærer i norsk grunnopplæring, kan også søke. Slike søkere må i tillegg oppfylle kravet til generell studiekompetanse.