Programplaner og emneplaner - Student
G1PEL2100 Pupil Learning and Development Course description
- Course name in Norwegian
- Elevenes læring og utvikling
- Study programme
-
Teacher Education 1.-7. grade
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Supervised individual written exam, 6 hours.
The exam paper will be in English, but students may choose to write their answers in either English or Norwegian.;;;;;
Learning outcomes
No aids permitted
Content
Temaer i emne 2
Tema 4: Sosialisering:
- Barn og unges oppvekst.
- Barnet som skolebegynner.
- Barns utvikling og grunnleggende ferdigheter.
- Identitetsutvikling.
- Mangfold i skolen.
- Kjønnsidentitet og kjønnsroller.
- Medier.
- Elevrelasjoner og samhandling.
- Skolens kontekst og rammevilkår.
Tema 5: Tilpasset opplæring:
- Nasjonale og internasjonale styringsdokumenter.
- Elevers rettigheter.
- Individuelle strategier for læring og utvikling av metakognitiv forståelse.
- Elever med særlige behov.
Tema 6: Kommunikasjon og samarbeid:
- Kommunikasjon og gruppeprosesser.
- Relasjons- og kommunikasjonskompetanse med elever og foresatte.
- Den profesjonelle samtalen.
- Profesjonsetikk.
- Barn i sorg og krise.
- Overgrep mot barn og andre vanskelige livssituasjoner.
Teaching and learning methods
Grade scale A-F
Course requirements
All exams are assessed by two examiners. At least 30% of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment should benefit all the students.
Assessment
- 15 credits overlap with the course FARMA1310 Biochemistry, Cell Biology and Microbiology
Admission requirements
Studenter i grunnskolelærerutdanningen for 1.-7. trinn.