EPN-V2

G1PEL2100 Pupil Learning and Development Course description

Course name in Norwegian
Elevenes læring og utvikling
Study programme
Teacher Education 1.-7. grade
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history

Introduction

Supervised individual written exam, 6 hours.

The exam paper will be in English, but students may choose to write their answers in either English or Norwegian.;;;;;

Learning outcomes

No aids permitted

Content

Temaer i emne 2

Tema 4: Sosialisering:

  • Barn og unges oppvekst.
  • Barnet som skolebegynner.
  • Barns utvikling og grunnleggende ferdigheter.
  • Identitetsutvikling.
  • Mangfold i skolen.
  • Kjønnsidentitet og kjønnsroller.
  • Medier.
  • Elevrelasjoner og samhandling.
  • Skolens kontekst og rammevilkår.

Tema 5: Tilpasset opplæring:

  • Nasjonale og internasjonale styringsdokumenter.
  • Elevers rettigheter.
  • Individuelle strategier for læring og utvikling av metakognitiv forståelse.
  • Elever med særlige behov.

Tema 6: Kommunikasjon og samarbeid:

  • Kommunikasjon og gruppeprosesser.
  • Relasjons- og kommunikasjonskompetanse med elever og foresatte.
  • Den profesjonelle samtalen.
  • Profesjonsetikk.
  • Barn i sorg og krise.
  • Overgrep mot barn og andre vanskelige livssituasjoner.

Teaching and learning methods

Grade scale A-F

Course requirements

All exams are assessed by two examiners. At least 30% of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment should benefit all the students.

Assessment

  • 15 credits overlap with the course FARMA1310 Biochemistry, Cell Biology and Microbiology

Admission requirements

Studenter i grunnskolelærerutdanningen for 1.-7. trinn.