EPN-V2

FYSBA6110 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 2 Emneplan

Engelsk emnenavn
Pedriatic physiotherapy knowledge based 2
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk
  • Innledning

    Emnet bygger videre på FYSBA 6010 Fysioterapi for barn - Kunnskapsgrunnlag og praksis 2. Det fokuserer i tillegg på tverrprofesjonelt arbeid og profesjonsutøvelse som en samarbeidsprosess. Emnet vektlegger betydningen av kontinuerlig fagutvikling og formidling av oppdatert kunnskap.

  • Forkunnskapskrav

    Det anbefales å ha gjennomført FYSBA6010 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 1.

  • Læringsutbytte

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten har

    • inngående kunnskap om kroppen som levd erfaring
    • inngående kunnskap om profesjonsutøvelse og mangfold

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • kritisk reflektere over beslutningstaking som samarbeidsprosess
    • analysere og kritisk vurdere teorier og modeller for motorisk kontroll, motorisk læring og deltakelse
    • håndtere og integrere ulike former for kunnskap i beslutningsprosesser

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • bidra til nytenkning og fagutvikling innenfor fysioterapi for barn
    • formidle og dele oppdatert kunnskap en tverrprofesjonell kontekst
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, seminarer, selvstudier og veiledning på arbeidsoppgaver og studentpresentasjoner. På samlingene inngår gruppeveiledning.

    Organisering: Emnet har én samling som ligger midt i vårsemesteret.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Det kreves obligatorisk tilstedeværelse på gruppeveiledning basert på digitale case.

  • Vurdering og eksamen

    Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

    Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen, omfang inntil 3500 ord. Arbeidet pågår gjennom hele emnet.

    Ny eksamen: Studenten må levere omarbeidet oppgave.

  • Vurderingsuttrykk

    Bestått/ikke bestått

  • Sensorordning

    En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.