Studieinfo emne FYSBA6110 2020 HØST
FYSBA6110 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Pedriatic physiotherapy knoeledge based
- Studieprogram
-
Videreutdanning i fysioterapi for barn
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emnet bygger videre på FYSBA 6010 Fysioterapi for barn - Kunnskapsgrunnlag og praksis 2. Det fokuserer i tillegg på tverrprofesjonelt arbeid og profesjonsutøvelse som en samarbeidsprosess. Emnet vektlegger betydningen av kontinuerlig fagutvikling og formidling av oppdatert kunnskap.
Forkunnskapskrav
Det anbefales å ha gjennomført FYSBA6010 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 1.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om kroppen som levd erfaring
- inngående kunnskap om profesjonsutøvelse og mangfold
Ferdigheter
Studenten kan
- kritisk reflektere over beslutningstaking som samarbeidsprosess
- analysere og kritisk vurdere teorier og modeller for motorisk kontroll, motorisk læring og deltakelse
- håndtere og integrere ulike former for kunnskap i beslutningsprosesser
Generell kompetanse
Studenten kan
- bidra til nytenkning og fagutvikling innenfor fysioterapi for barn
- formidle og dele oppdatert kunnskap en tverrprofesjonell kontekst
Arbeids- og undervisningsformer
Arbeids- og undervisningsformene består av forelesninger, seminarer, selvstudier og veiledning på arbeidsoppgaver og studentpresentasjoner. På samlingene inngår gruppeveiledning.
Organisering: Emnet har én samling som ligger midt i vårsemesteret.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det kreves obligatorisk tilstedeværelse på gruppeveiledning basert på digitale case.
Vurdering og eksamen
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.
Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen, omfang inntil 3500 ord. Arbeidet pågår gjennom hele emnet.
Ny eksamen: Studenten må levere omarbeidet oppgave.
Vurderingsuttrykk
Bestått/ikke bestått
Sensorordning
En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.