EPN-V2

FYB1100 Anatomy and Physiology - I Course description

Course name in Norwegian
Anatomi og fysiologi - I
Study programme
Physiotherapy Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Det benyttes to interne sensorer. Utdanningen har tilsynssensor som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.

Required preliminary courses

  • Helseforståelse, folkehelse og forebyggende helsearbeid
  • Sammenhenger mellom helse, livsstil, miljø, kultur og samfunn
  • Helse- og oppvekstyrkenes kjerneelementer, plass og rolle i forebyggende helsearbeid
  • Omsorgsbegrepet og omsorgsutøvelse inne helse- og oppvekstfaglige yrker
  • Kommunikasjon og konflikthåndtering
  • Kommunikasjons- og samhandlingsmønstre i skole-, og helse- og oppvekstsektoren
  • Yrkesrelatert digital kompetanse
  • Yrkesdidaktikk
  • Undervisningsmetoder
  • Veiledning
  • Læring og betingelser for læring
  • Utfordringer i verdirelatert lærerarbeid

Praksis

10 dager yrkesfaglig praksis

20 dager pedagogisk praksis, 1. periode

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills (learning outcomes marked with an asterisk (*) are assessed in connection with the coursework requirements):

Knowledge

The student can

  • explain the structure of the human body’s musculoskeletal system and nervous system, and the relationship between them
  • describe the connection between the structure and functional properties of the musculoskeletal system
  • describe the connection between the structure and functional properties of the nervous system
  • describe normal anatomical variation in the musculoskeletal system
  • describe the transmission of nociceptive signals, modulation mechanisms and pain processing in the brain

Skills

The student can

  • identify anatomical structures in the musculoskeletal system and the nervous system in anatomical specimens*
  • apply Latin names and terminology for muscles, joints, ligaments, nerves, positions, directions of movement, axes and planes

Teaching and learning methods

The work and teaching methods include self-study, group work, seminars, lectures and practical skills training.

Course requirements

The following must have been approved in order for the student to take the exam:

  • station test, up to 30 minutes

Assessment

Supervised individual written exam, 4 hours

Permitted exam materials and equipment

No aids are permitted.

Grading scale

Grade scale A–F.

Examiners

Emnet skal bidra til å utvikle faglig og didaktiske kunnskaper og ferdigheter som danner grunnlag for å tilrettelegge for læring på ungdomstrinnet og i videregående skole. Mangfolds perspektiv er grunnleggende i emnet og det fokuserer på ungdomskultur, livsmestring og utdanningsvalg. Studentene opparbeider kunnskap om bærekraft, folkehelse, kosthold og ernæring og evne til kritisk tenkning knyttet til de ulike temaene.

Course contact person

Førsteamanuensis Lydia Ragan

Overlapping courses

10 credits overlap with FYSIO1100 and MENDI1100