Programplaner og emneplaner - Student
DT1000 Drama og teaterkommunikasjon Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Drama and Theatre Communication
- Studieprogram
-
Årsstudium i drama og teaterkommunikasjonBachelorstudium i drama og teaterkommunikasjon
- Omfang
- 60.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
HØST 2020
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Drama er en estetisk erkjennelsesform. Gjennom opplevelse av andres og skaping av egne dramatiske uttrykk, utforskes grunnleggende livsspørsmål. Drama og teater utgjør vesentlige deler av kulturlivet både i amatør- og yrkessammenheng og inngår i skolens undervisning på alle trinn.
Drama er også et estetisk kommunikasjonsfag og har sin forankring både i teaterkunsten og i pedagogikken. Drama forener aspekter ved begge disse i et eget fag. Forankringen i teaterkunsten synliggjøres gjennom vektlegging på ferdigheter i og kunnskaper om teatrets historie, teatrets formspråk, dramaturgiske virkemidler, agering, strukturering av spill m.m. Den pedagogiske forankringen synliggjøres ved at drama knytter lærings- og oppdragelsesarbeid opp mot barns utvikling gjennom lek og andre skapende aktiviteter. Noe av det spesielle ved drama er at man benytter egen kropp og stemme som dramatiske uttrykksmidler i samspill med andre. Drama kan derfor fremme den personlige og sosiale utviklingen ved bruk av fantasi, kreativitet, formgiving og samarbeidsevne.
Ved ledig kapasitet kan emnet kan tilbys som enkeltemneopptak.
Forkunnskapskrav
Ingen ut over opptakskrav.
Læringsutbytte
Through work with the literature and the tasks, the student should gain overview of the possibilities and challenges of using ICTs in education in developing countries in the South.
Innhold
The grades Pass and Fail will be used.
Arbeids- og undervisningsformer
No prerequisites required.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
A student who has completed this course has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- has thorough knowledge of theories about the global digital divide, distance education and mobile learning, as well as gender aspects related to education and technology in the South
- has advanced understanding of the role of education in development and the role of technology in global education
Skills
The student
- can analyse and deal critically with various sources of information, and use them to structure and formulate scholary arguments on the use of technology in education and development in the South
- can, under supervision, carry out an independent, limited literature review on aspects of the use of technology in education and development in the South
General competence
The student
- can communicate about academic issues, analysis and conclusions in the field of education and development in the South, both with academics and the general public
Vurdering og eksamen
The course may be organized on or off campus (net-based), depending on the needs of the participants. The course will be organized mainly as a seminar, where the participants will present and discuss the course literature. The students should write a paper based on their own literature review on a selected topic. Active participation from all students is a necessity.
Vurderingsuttrykk
See general rules for the master program. Students must have the following course work requirements approved before examination:
- Presenting at least three of the papers on the literature list for the other students (10-15 minutes)
- Participating in the discussions in the seminar group (80 % participation). Participation is necessary since the learning is organized as a seminar.
- Writing an abstract for a paper for a relevant conference, national or international, based on given guidelines (appr. 200 words)
Sensorordning
Examination support material is permitted.
Emneoverlapp
The paper will be assessed by two internal examiners. An external programme supervisor is used according to OsloMet's guidelines to appointing and use of examiners.