Programplaner og emneplaner - Student
DLT6100 Digital Teaching and Learning Tools for Adapted Education Course description
- Course name in Norwegian
- Digitale lære- og hjelpemidler i tilpasset opplæring
- Study programme
-
Digital Teaching and Learning Tools for Adapted EducationDigital Teaching and Learning Tools for Adapted Education
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Learning outcomes
Grade scale A-F.
Content
Studiet er et nettbasert deltidsstudium over ett semester, og både introduksjon av fagstoff, samhandling, veiledning, og innlevering av arbeidskrav og eksamen vil være nettbasert.
Studiet kan tilbys både i høstsemesteret og i vårsemesteret, og eksamen er ved avslutning av emnet.
Sentrale temaer i studiet:
- Gjeldene regler, lover og planer knyttet til opplæring og digitale lære- og hjelpemidler
- Lese- og skriveutvikling og tilrettelegging
- Leseopplæring og bruk av digitale verktøy
- Digitale bøker, læringsressurser og hjelpemidler for elever med språk-, lese- og skrivevansker
- Nettbaserte verktøy for å lage læringsressurser og undervisningsopplegg
- Bruk av video og videoredigering
- Dybdelæring og læringsstrategier
- Digital undervisning og samhandling
- Trender og utviklingstendenser knyttet til teknologiutvikling og bruk av digitale lære- og hjelpemidler
- Tilpasset opplæring og spesialundervisning i skolen
- Innovasjons- og utviklingsarbeid i skolen og organisasjoner
Teaching and learning methods
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Course requirements
Completed the course MAMUS4100.
Assessment
10 ECTS credits overlaps with MAFYS4000 Theoretical Basis and Evidence Based Practice in Physiotherapy, 20 ECTS credits.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt, men det skal benyttes korrekt referanseteknikk og alle kilder skal oppgis
Grading scale
Eksamen vurderes til bestått/Ikke bestått.
Examiners
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.