Programplaner og emneplaner - Student
DAVE3710 Akademisk Engelsk Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Academic English
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i anvendt datateknologiBachelorstudium i ingeniørfag - byggBachelorstudium i ingeniørfag - dataBachelorstudium i ingeniørfag - elektroBachelorstudium i ingeniørfag - energi og miljø i byggBachelorstudium i informasjonsteknologi
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
HØST 2020
- Timeplan
- Programplan
-
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studentene skal utvikle skriftlige og muntlige ferdigheter i engelsk slik at de kan kommunisere i teknologiske og akademiske situasjoner og kontekster som er relevante for nåverende og videre utdanning og framtidig yrke.
Valgemnet igangsettes forutsatt at det er et tilstrekkelig antall studenter som velger emnet.
Forkunnskapskrav
Engelsk språk fra videregående eller tilsvarende.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten kan på engelsk:
- beskrive teknologens arbeid innenfor et valgt teknologiområde,
- beskrive forskning og utvikling innenfor et valgt teknologiområde,
- forklare retoriske virkemidler og argumentasjon.
Ferdigheter
Studenten kan på engelsk:
- bruke korrekt terminologi innenfor teknologirelaterte emner generelt og innenfor et valgt fagområde spesielt,
- presentere teknologi og relaterte prosesser,
- utforme og skrive tekniske og akademiske tekster på engelsk i tråd med internasjonale konvensjoner og uttrykksmåte,
- finne relevante kunnskapskilder, vurdere kvaliteten på kilder og refererer til kilder i henhold til etablerte standarder,
- bruke muntlig engelsk i faglige diskusjoner.
Generell kompetanse
Studenten kan på engelsk:
- kommunisere skriftlig og muntlig kontekster som er relevante for nåverende og videre utdanning og framtidig yrke,
- tilpasse egen muntlig og skriftlig kommunikasjon til mottaker, situasjon og formål,
- planlegge og gjennomføre skriftlige prosjektarbeid alene eller sammen med andre.
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesninger, skriftlige og muntlige øvelser inklusive presentasjoner og diskusjoner. Studentene vil arbeide dels individuelt og dels i grupper.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- To muntlige presentasjoner framført til avtalt tid.
- Minst 80% oppmøte.
Vurdering og eksamen
Eksamensform: Mappevurdering, med følgende mappekrav:
- to skriftlige individuelle arbeid
- et skriftlig gruppearbeid utført av grupper på 2-5 personer
Mappevurdering gis en helhetlig vurdering med én karakter.
Eksamensresultat kan påklages.
Hjelpemidler ved eksamen
On successful completion of the course, the PhD candidate has the following learning outcomes defined as knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The PhD candidates have
- thorough knowledge of the links between work and health in Western societies and how they are shaped by social inequalities and institutional contexts.
- knowledge of the diversity of policies and schemes that are implemented to bring disadvantaged groups (back) into the labour market.
- knowledge about prominent research traditions and their theoretical and methodological aspects.
Skills
The PhD candidates have
- the ability to make well informed, critical assessments of different theoretical perspectives and methodological approaches to social inequality, health and inclusion in the labour market.
- a scholarly and systematic basis for designing and conducting studies about inequality, health, work/labour market, and how these interrelationships are influenced by welfare state institutions.
General competence
The PhD candidates are capable of
- assessing and identifying new research questions in the field.
- taking part in debates in national and international fora.
Vurderingsuttrykk
Teaching is organised as a combination of lectures, group work and presentations of the participants' own projects. The course is in English.
Sensorordning
Participation is mandatory, and candidates are expected to attend all days of teaching. A minor absence can only be accepted under certain circumstances and upon application. In the event of absences that are not approved, candidates will lose their right to have their essays assessed.
Emneansvarlig
Students must write an essay, in English, of 8-10 pages in connection to the course. The essay shall take the candidates project as its point of departure and be related to the course content. The essay must be handed in for assessment no later than two months after the end of the course. A passed essay is a precondition for being awarded the 5 ECTS credits. If the essay is awarded a fail grade, the candidate can submit a revised essay once, by a specified deadline. The essay will be graded by the course lectures.