EPN-V2

CORO7100 Basic Competence in Coaching Management Style Course description

Course name in Norwegian
Grunnleggende kompetanse i coachende lederstil
Study programme
Coaching and Relational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history

Introduction

On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe the role of those who carry out health and welfare services in a democracy
  • can describe the differences between the public and private sectors
  • can explain the structure and function of the public administration at the local and national levels
  • can describe the interaction/relationship between the individual and the system from a system theory perspective
  • can explain different ways of understanding social inequality
  • can describe how social inequality and social problems affect living conditions and quality of life
  • can explain how stigmatisation can impact people's lives and social relationships
  • can describe how diversity and culture impact social relationships
  • can explain social identity and group processes
  • can describe how diversity and culture affect social relations, including the situation of the Sami indigenous people
  • can explain how the public administration works

Skills

The student

  • can apply basic concepts and perspectives from sociology, social anthropology, organisational theory and political science to understand the context within which service recipients and service providers operate
  • can reflect on the status of the Sami as indigenous people in relation to the design of the health and social services and how different cultures affect the provision of the service

General competence

The student

  • can discuss how organisations function
  • can discuss political and administrative decision-making processes, the most common organisational and administrative models for welfare services, and the social educator's role as a health and social policy actor
  • can reflect on how social conditions can affect people's opportunities and self-understanding, and can take this into account in his/her professional practice
  • can reflect on how social barriers can impair people's functioning, and can take this into account in his/her professional practice

Required preliminary courses

Se under Vurdering/eksamen.

Learning outcomes

Individual written home examination over two weeks, up to 3,200 words.

Content

  • Prinsipper, sentrale begreper og utfordringer i coaching
  • Coaching i verdibasert og relasjonsorientert ledelse, herunder mangfold og kjønnsperspektiver
  • Verktøy og strategier i kommunikasjon
  • Relasjonsbygging
  • Etiske aspekter i coaching

Teaching and learning methods

Grade scale A-F

Course requirements

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Assessment

Musikk I, emne 2 gir studentene opplæring i utøvende virksomhet, media og teknologi og innføring i skolefaget musikk, slik det er beskrevet for trinn 1-7 i gjeldende læreplan.

De fagdidaktiske delene av studiet er i særlig grad innrettet mot musikklærerens arbeid med elevers faglige læring på trinn 1-7. Undervisningsstoff og arbeidsmåter i studiet skal gi studentene ferdigheter, kunnskap og erfaring som gjør dem fortrolige med musikalsk barnekultur. Som en forberedelse til FoU-oppgaven, og senere masteroppgaven, vil studentene i dette emnet begynne å arbeide med musikkdidaktiske fagtekster og akademisk skriving i musikkdidaktikk.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt

Grading scale

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om elevers danning i et pluralistisk samfunn
  • har inngående kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier
  • har inngående kunnskap om dialogisk undervisning og fellesskapets betydning for elevenes læringsprosesser
  • har forskningsbasert kunnskap om mobbing og krenkelser
  • har kunnskap om overganger i skoleløpet

Ferdigheter

Studenten

  • kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på trinn 1-7 og i ettertid kritisk analysere aktiviteten
  • kan kritisk analysere og anvende skolens verdigrunnlag
  • kan anvende forskningsbasert kunnskap og skolens verdigrunnlag til å analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing og krenkelser
  • kan anvende forskningsbasert kunnskap i arbeid med elevers livsmestring i et folkehelseperspektiv
  • kan kritisk drøfte skolens og lærerens ansvar og oppgaver i lys av rettighetene til urfolk, nasjonale minoriteter, og andre minoriteter

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende forskningsbasert kunnskap om selvregulering og individuelle læringsstrategier til å styrke elevens læringsprosess
  • kan identifisere og analysere utfordringer og ressurser i skolehverdagen i en pluralistisk skole

Examiners

Se fagplanen.