EPN-V2

BVV3010 Kreative metoder og aktiviteter i barnevern og sosialt arbeid, valgemne Emneplan

Engelsk emnenavn
Creative methods and activities in child welfare and social work
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    The student must have passed the first year of the programme or equivalent, with the exception of the course ORI1050.

  • Forkunnskapskrav

    After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • can explain basic concepts in theory of science
    • can explain different types of research design
    • has knowledge of the use of systematic literature reviews and relevant quantitative research methods (RCT, repeated measures, cross-sectional etc.)
    • can describe interviews as a qualitative research method and other qualitative research methodology
    • can explain hypothesis testing, credibility, reliability, validity, normal distribution, p-value and probability calculation
    • can describe univariate and bivariate statistical methods

    Skills

    The student

    • can collect and analyse quantitative individual data, both descriptive and inferential, from questionnaires/experiments/statistics
    • can collect and analyse qualitative individual data
    • can reflect on the collection and analysis of individual data
    • can present analysis results

    General competence

    The student

    • can identify potential research ethical issues in research articles
  • Læringsutbytte

    The work and teaching methods include self-study, group work, seminars, lectures and skills training.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    The following must have been approved in order for the student to take the exam:

    • minimum attendance of 80 % in seminars, literature search classes, computer labs and group work.
  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Portfolio assessment:

    Part 1) Individual written home exam, 750 words (+/- 10 %)

    Part 2) Group assignment: Written assignment in groups of 2-3 students. Scope of 2,500 words (+/- 10 %).

    Weighting: One overall grade is awarded based on the portfolio. Both assignments in the portfolio count equally with respect to grading, but if an F is awarded for one of the assignments, the overall grade will also be an F.

    Resit exam: Students will be given one opportunity to submit a reworked version of the portfolio assignment(s) for which an F was awarded.

  • Vurdering og eksamen

    Eksamen er en prosjektrapport i gruppe og en muntlig presentasjon. Rapporten skal bygge på erfaringene studentene får gjennom undervisningen og gjennomføringen av prosjekt i praksisfeltet. Rapporten skal ha et omfang på 15 sider, +/- 10%. Skrifttype og skriftstørrelse: Calibri 12 pkt. Linjeavstand 1,5. Godkjent referansestil APA for oppgaveskriving skal følges. Den muntlige presentasjonen forberedes gjennom et prosessorientert verksted i forkant av eksamen i samlet klasse.

    Rapporten og presentasjonen vurderes samlet,og det kreves aktiv deltakelse fra alle studenter i forberedelser og gjennomføring av både prosjektrapporten i gruppe og den muntlige presentasjonen for å bestå eksamen.

    Kandidater som ikke består, eller har gyldig fravær ved ordinær skiftlig eksamen, kan fremstille seg til ny/utsatt eksamen. Studenter som ikke deltar i forberedelser eller som har gyldig fravær fra den muntlige delen av eksamen, gjennomfører en tilpasset individuell presentasjon.

    Dersom det er studenter fra utlandet som deltar i emnet gjennomføres den muntlige presentasjonen på engelsk. Prosjektgrupper med studenter fra utlandet skriver prosjektrapport på engelsk.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    Parts 1 and 2: Grade scale A-F.

  • Vurderingsuttrykk

    Parts 1 and 2: All answers are assessed by one examiner. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

  • Sensorordning

    Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

  • Emneansvarlig

    • 5 credits overlap with the course ORTO2300 Theory of Science and Research Methods in Prosthetics and Orthotics.