Programplaner og emneplaner - Student
BLHP2000 Praksis i barnehage, 2.studieår Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Practical Training in Preschool, 2st Year
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se fagplanen.
Læringsutbytte
Se fagplanen.
Innhold
Ingen hjelpemidler tillatt.
Arbeids- og undervisningsformer
Se fagplanen.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for årsaker til farmakologisk variasjon og betydningen for effekter og bivirkninger av legemidler
- har inngående kunnskap om legemiddelinteraksjoner, inkludert praktisk håndtering for å forebygge terapiproblemer
- kan gjøre rede for legemiddelbehandling ved utvalgte terapiområder i forhold til gjeldende terapiretningslinjer
- har kjennskap til de vanligste akutte legemiddelforgiftningene
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere farmakologisk behandling og oppfølging av spesielle pasientgrupper som barn, unge, gravide, ammende og eldre
- kan vurdere behandling og oppfølging av pasienter innen utvalgte terapiområder
Generell kompetanse
Studenten
- kan anvende farmakologisk kunnskap for optimal pasientbehandling innen ulike terapiområder
- kan reflektere over riktig legemiddelbruk hos spesielle pasientgrupper
Vurdering og eksamen
Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, oppgaveseminarer og temadag(er). Deler av undervisningen er organisert som omvendt undervisning og teambasert læring (TBL). Digitale læringsressurser gjøres tilgjengelig for studentene på forhånd og tiden på universitetet brukes til oppgaveløsning og gruppearbeid.
Vurderingsuttrykk
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Minimum 80 prosent tilstedeværelse på oppgaveseminarer og temadag(er).
Sensorordning
Individuell muntlig eksamen, inntil 30 minutter