EPN-V2

BLHP2000 Praksis i barnehage, 2.studieår Emneplan

Engelsk emnenavn
Practical Training in Preschool, 2st Year
Studieprogram
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Se fagplanen.

Læringsutbytte

Se fagplanen.

Innhold

Ingen hjelpemidler tillatt.

Arbeids- og undervisningsformer

Se fagplanen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan gjøre rede for årsaker til farmakologisk variasjon og betydningen for effekter og bivirkninger av legemidler
  • har inngående kunnskap om legemiddelinteraksjoner, inkludert praktisk håndtering for å forebygge terapiproblemer
  • kan gjøre rede for legemiddelbehandling ved utvalgte terapiområder i forhold til gjeldende terapiretningslinjer
  • har kjennskap til de vanligste akutte legemiddelforgiftningene

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere farmakologisk behandling og oppfølging av spesielle pasientgrupper som barn, unge, gravide, ammende og eldre
  • kan vurdere behandling og oppfølging av pasienter innen utvalgte terapiområder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende farmakologisk kunnskap for optimal pasientbehandling innen ulike terapiområder
  • kan reflektere over riktig legemiddelbruk hos spesielle pasientgrupper

Vurdering og eksamen

Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, oppgaveseminarer og temadag(er). Deler av undervisningen er organisert som omvendt undervisning og teambasert læring (TBL). Digitale læringsressurser gjøres tilgjengelig for studentene på forhånd og tiden på universitetet brukes til oppgaveløsning og gruppearbeid.

Vurderingsuttrykk

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • Minimum 80 prosent tilstedeværelse på oppgaveseminarer og temadag(er).

Sensorordning

Individuell muntlig eksamen, inntil 30 minutter