Programplaner og emneplaner - Student
BLH3150 Forming, kunst og håndverk i barnehagen Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Visual arts, craft and making in kindergarten
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
HØST 2020
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has knowledge of
- the basic economic theories explaining the behaviors of consumers and firms
- the market structure
- the economics of information
- game theory in analyzing strategic behaviour
- the applications of behavioral economics
Skills
The student can
- use economic concepts to explain consumer and firm behaviour
- use economic reasoning to discuss economic policies
- formulate and analyze strategic interactions
General competence
The student can
- develop insights to critically address economic issues
- engage in analytical discussions of economic policies
Forkunnskapskrav
No coursework requirements or compulsory activities.
Læringsutbytte
The exam in the course is a supervised exam of 4 hours.
Innhold
Samtidskunst, arkitektur og kunsthistorie
- installasjon, skulptur og prosjektrom
- tredimensjonale materialer, teknikker og uttrykk
Visuell kommunikasjon, tegning og maling
- barnetegning, forskning og samskapning
- todimensjonale materialer, teknikker og uttrykk
Kunsthåndverk herunder samiske tradisjoner
- bruksform, teknikk og sammenføyning
- design, verksted, rom, fornyelse og tradisjon
Ledelse og veiledning
- refleksjon, progresjon, fordypning og dokumentasjon av barnehagen som kulturarena
- veiledning av personale i kunstfaglige prosesser knyttet til barnehagens fagområde kunst, kultur og kreativitet
Arbeids- og undervisningsformer
The following aids are permitted:
- One dictionary (native language-English/English-native language or English-English).
- Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Grade scale A - F
Vurdering og eksamen
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Hjelpemidler ved eksamen
Tapas Kundu
Vurderingsuttrykk
Eksamen vurderes etter gradert skala A-E for bestått og F for ikke bestått på del 1 og del 2. Det gis én samlet karakter for avsluttende vurdering. Del en vektes 30 prosent og del to vektes 70 prosent. Begge deler må være bestått for å få samlet karakter.
Sensorordning
Begge eksamensdeler vurderes av en intern og en ekstern sensor.