EPN-V2

BLH3150 Forming, kunst og håndverk i barnehagen Emneplan

Engelsk emnenavn
Visual arts, craft and making in kindergarten
Studieprogram
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid
Omfang
30.0 stp.
Studieår
2020/2021
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has knowledge of

  • the basic economic theories explaining the behaviors of consumers and firms
  • the market structure
  • the economics of information
  • game theory in analyzing strategic behaviour
  • the applications of behavioral economics

Skills

The student can

  • use economic concepts to explain consumer and firm behaviour
  • use economic reasoning to discuss economic policies
  • formulate and analyze strategic interactions

General competence

The student can

  • develop insights to critically address economic issues
  • engage in analytical discussions of economic policies

Forkunnskapskrav

No coursework requirements or compulsory activities. 

Læringsutbytte

The exam in the course is a supervised exam of 4 hours.

Innhold

Samtidskunst, arkitektur og kunsthistorie

  • installasjon, skulptur og prosjektrom
  • tredimensjonale materialer, teknikker og uttrykk

Visuell kommunikasjon, tegning og maling

  • barnetegning, forskning og samskapning
  • todimensjonale materialer, teknikker og uttrykk

Kunsthåndverk herunder samiske tradisjoner

  • bruksform, teknikk og sammenføyning
  • design, verksted, rom, fornyelse og tradisjon

Ledelse og veiledning

  • refleksjon, progresjon, fordypning og dokumentasjon av barnehagen som kulturarena
  • veiledning av personale i kunstfaglige prosesser knyttet til barnehagens fagområde kunst, kultur og kreativitet​

Arbeids- og undervisningsformer

The following aids are permitted:

  • One dictionary (native language-English/English-native language or English-English).
  • Calculator (see regulations for the use of calculators in the programme description)

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Grade scale A - F

Vurdering og eksamen

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Hjelpemidler ved eksamen

Tapas Kundu

Vurderingsuttrykk

Eksamen vurderes etter gradert skala A-E for bestått og F for ikke bestått på del 1 og del 2. Det gis én samlet karakter for avsluttende vurdering. Del en vektes 30 prosent og del to vektes 70 prosent. Begge deler må være bestått for å få samlet karakter.

Sensorordning

Begge eksamensdeler vurderes av en intern og en ekstern sensor.