EPN-V2

BLH1200 Nature, Health and Physical Activity Course description

Course name in Norwegian
Natur, helse og bevegelse
Study programme
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

No requirements over and above the admission requirements.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is capable of:

  • explaining the basic principles of how an operating system organises all resource use and makes the use of computers simpler and more efficient for ordinary users and applications
  • identifying the most important operating systems and explaining the differences between them
  • explaining the components of a computer and how the operating system controls it
  • explaining multitasking, CPU scheduling, processes, threads and synchronisation
  • explaining how the operating system organises the use of cache and internal memory
  • explaining hard drives and file systems
  • analysing and explaining concrete sequences of events for running software on and using an operating system
  • explaining virtualisation technologies

Skills

The student is capable of:

  • communicating with and controlling the operating system from the command line in Linux and Windows
  • creating new users and groups, defining rights for files and folders in Linux and Windows
  • using pipes and redirection to put together simple commands to solve complex tasks in Linux and Windows
  • solving concrete tasks relating to operating system with the help of scripting for Linux and Windows
  • using scripting language for file processing, arrays and hash, and for regular expressions

General competence

The student is capable of:

  • exchanging and discussing issues relating to operating systems
  • giving recommendations on the use and procurement of operating systems
  • quickly becoming familiar with new technology relating to operating systems
  • considering and recommending which scripting or programming language is best suited to solve a concrete technical problem
  • helping ordinary users to solve tasks relating to operating systems

Content

Innholdet i emnet er organisert i følgende hovedområder, der fagdidaktikk inngår i alle hovedområdene:

  • Naturens, nærmiljøets og barnehagens ulike lek - og læringsmiljøer.
  • Barns motoriske utvikling og læring.
  • Fysiske fenomen.
  • Helse, fysisk aktivitet og mat
  • Kroppslig lek.
  • Økologi og bærekraftig utvikling.

Teaching and learning methods

Lectures and individual exercises. The exercises are based on the students’ own work, supervised by the lecturer and/or a student assistant. The students work in groups. The groups comprise maximum three students.

Course requirements

Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav, deltakelse i faglige aktiviteter og tilstedeværelse i undervisning.

Arbeidskrav

Arbeidskrav 1: Individuell skriftlig oppgave med omfang inntil 1500 ord.

Arbeidskrav 2: Gruppeoppgave med muntlig fremføring og en individuell skriftlig del på inntil 800 ord.

Arbeidskrav 3: Individuell oppgave - Multiple choice, omfang inntil to timer.

Faglige aktiviteter med krav om deltakelse

Praktisk arbeid med barn i gymsal (krav om 100 prosent deltakelse)

Krav om 80 prosent tilstedeværelse i undervisning

Det er krav om 80 prosent tilstedeværelse i all undervisning. I læringsløpet skal studentene dele erfaringer og faglig kompetanse med hverandre, slik at mangfold og variasjon i fagbakgrunn og erfaringer utnyttes som ressurs for gjensidig læring. Denne typen faglig aktivitet kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere. Fravær utover 20 prosent medfører at studenten ikke kan avlegge eksamen i emnet. Studenter som overstiger fraværskvoten på grunn av gyldig dokumentert fravær, vil kunne få alternative oppgaver. Slike alternative oppgaver gis ikke studenter som har fravær som overstiger 50 prosent, uansett fraværsgrunn.

For utfyllende informasjon om arbeidskrav og krav om deltakelse se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid, (180 studiepoeng).

Assessment

Avsluttende vurdering er en individuell muntlig eksamen på om lag 30 minutter. Eksamen består av en faglig samtale med utgangspunkt i emneplanens innhold. Kandidaten/studenten trekker emner fra hovedområder dagen før eksamen

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen.

Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp.

Skikkethetsvurdering

Se programplanen for bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltid (180 studiepoeng) for nærmere informasjon.

Permitted exam materials and equipment

Ingen hjelpemidler.

Grading scale

Karakterskala : A-F

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern sensor på eksamen.