Programplaner og emneplaner - Student
BLDP2000 Practical Training in Preschool, 2nd Year Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis i barnehage, 2.studieår
- Study programme
-
Bachelor Programme in Early Childhood Education and Care - Web- and Campus-based
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se beskrivelse av praksisstudiet i programplanen. Du finner praksiskalenderen, retningslinjer for praksis med mer her på nettsiden praksis i barnehagelæerutdanningen : https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
Learning outcomes
Se beskrivelse i programplanen
Content
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
- Les en kvalitativ og en kvantitativ forskningsartikkel. Bruk den relevante CASP-sjekklisten for å kritisk vurdere hver artikkel. I sjekklistenes sammendrag av vurderingen skal de viktigste punktene fra den kritiske vurderingen av resultatenes gyldighet og nytteverdi inkluderes (200-300 ord per artikkel).
- Vurder de kritiske vurderingene til en medstudent (hverandrevurdering) (totalt 200-300 ord).
Teaching and learning methods
Undervisningsspråk: Norsk og engelsk
Utvikling innen helse- og sosialfagene tar ofte utgangspunkt i ny forskning. For å bli en god yrkesutøver innen helsefagene er det nødvendig at man kan forstå og anvende forskningslitteratur og se dette i sammenheng med klinisk erfaring og fagutvikling. Vitenskapsteori er en viktig del av grunnlaget for å forstå vitenskapelig aktivitet. Emnet stimulerer til en spørrende og kritisk holdning til kunnskapsutvikling for å gjøre studentene bedre rustet til kritisk å vurdere på hvilket grunnlag faglige avgjørelser tas. Emnet gir også en oversikt over de mest anvendte metodene i kvalitativ og kvantitativ forskning, samt over sentrale forskningsetiske prinsipper. Innsikt i ulike metoder innebærer at man i sin yrkesutøvelse kan identifisere forskningslitteratur som er egnet til å besvare ulike faglige spørsmål.
Course requirements
Opptak til studiet.
Assessment
Se beskrivelse i programplanen
Grading scale
Se beskrivelse i programplanen
Examiners
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Undervisningen vil bli gjennomført digitalt, i tillegg til blandet læring («blended learning»).
Arbeids- og undervisningsformene omfatter digitale forelesninger, digitale gruppeoppgaver samt fordypnings- og refleksjonsoppgaver på seminar med relevante problemstillinger, og selvstudier. I seminarene inngår muntlig fremlegg, der studentene får muntlig tilbakemelding fra medstudenter på sitt gruppearbeid og muntlig tilbakemelding fra faglærer.
De fysiske forelesningene blir gitt på norsk, for engelsktalende studenter legges det ut digitale forelesninger på engelsk. I gruppearbeid, hverandrevurdering osv. vil studentene bli delt i grupper etter språk. Mesteparten av pensum er på engelsk, men det finnes gode alternative pensumbøker på norsk.