Programplaner og emneplaner - Student
BIB3420 Children's materials Course description
- Course name in Norwegian
- Barn og medier
- Study programme
-
Bachelor Programme in Library and Information Science
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Vurderingsformen er en mappe bestående av arbeidskrav 2 og 3, pluss en individuell fagartikkel om et tema innenfor emnets rammer, med et omfang på 25000 tegn med mellomrom +/- 10% (skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.). Temaet skal godkjennes av faglærer. Arbeidskravene skal omarbeides før innlevering av mappa.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.
Required preliminary courses
I dette emnet skal studentene få en grundig innføring i det som skjer på forskningsfronten innenfor samfunnsfagdidaktikken. Artikler fra geografididaktikk, historiedidaktikk og samfunnskunnskapdidaktikk vil bli gjennomgått og diskutert i seminarform.
Learning outcomes
Gradert skal A-F.
Teaching and learning methods
Alle eksamensbesvarelsene blir vurdert av intern sensor. Et utvalg på 25 % av besvarelsene blir trukket ut for vurdering av ekstern sensor. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Course requirements
Det er tre arbeidskrav i emnet, som alle må være bestått innen fastlagt tid for at studenten skal kunne levere inn den avsluttende eksamensmappa. Dersom ett eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.
- Hver student, eller to studenter sammen, skal gjøre avtale om, og gjennomføre en lesestund med barn (opp til 12 år), og innlevere et rapporteringsskjema fra dette arbeidet.
- Hver student skal skrive en anmeldelse av ei bok, en film eller et spill, som publiseres på emnets egen blogg. Omfang: ca. 1 side.
- Studentene skal gruppevis arbeide med et utvalg medier innenfor en sjanger eller et tema, og utforme et formidlingsopplegg til bruk i bibliotek, skole eller barnehage. Tema eller sjanger skal godkjennes av faglærer. Opplegget skal presenteres for de andre studentene, og en dokumentasjonsrapport skal leveres inn. Omfang: Ca. 3-4 sider, litteraturliste kommer i tillegg.
Assessment
Vurderingsformen er en mappe bestående av arbeidskrav 2 og 3, pluss en individuell fagartikkel om et tema innenfor emnets rammer, med et omfang på 25000 tegn med mellomrom +/- 10% (skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.). Temaet skal godkjennes av faglærer. Arbeidskravene skal omarbeides før innlevering av mappa.
En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av mappen til sensur én gang.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Gradert skal A-F.
Examiners
Alle eksamensbesvarelsene blir vurdert av intern sensor. Et utvalg på 25 % av besvarelsene blir trukket ut for vurdering av ekstern sensor. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.