Programplaner og emneplaner - Student
BIB1520 Informasjonssystemer Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Information systems
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i bibliotek- og informasjonsvitenskap
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
HØST 2021
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Før bacheloroppgaven kan leveres, må studenten ha bestått kurs i samfunnsvitenskapelig metode.
Forkunnskapskrav
Students must be registered in third year of the study and have completed at least 100 credits from the first and second years of study by 1st of October before they can register for the bachelor's thesis.
All three-semester courses must be passed.
Læringsutbytte
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- has good Professional knowledge in energy and environmental engineering issues
- has knowledge of different ways of addressing technical energy and environmental challenges
- demonstrates engineering insight with a holistic system perspective and various solution options
- has knowledge of accessible literature as well as ongoing research and development within the problem area
- can apply old and new knowledge to new knowledge and practical, holisticsolutions
Skills
The student is abel to:
- perform an engineering assignment given as a practical or research problem, in an independent and systematic way
- define problem, scope and Project goals and plan progress
- master appropriate methods and tools
- use relevant Professional theory and literature
- describe the task, analyze the results and discuss a conclusion
- communicate thesis, findings and conclusion clearly, both in writing and orally
General competence
The student:
- masters working in teams With projct planning and execution
- demonstrates independence and initiative, creativity and innovation
- assesses technological solutions in a life-cycle/environmental, social and economic context
- analyzes and quality assures results and demonstrates the ability to reflect
Arbeids- og undervisningsformer
Project work in groups. The groups should normally consist of three students. In exceptional cases when special reasons so dictate, students can be permitted to write the bachelor's thesis alone, based on application.
The assignment of bachelor's theses is based on the guidelines applicable to the faculty and the study programme. There will be a process from the end of the fourth semester until the assignment at the end of the fifth semester, when information on guidelines is provided and selection of groups and tasks take place. A supervisor from the study programme will be appointed. An eventual external partner will also normally provide guidance and follow-up.
The project work amounts to 500 hours per student and is concluded with a project report and oral presentation.
Students are expected to plan and execute the work in an independent manner and write timesheets. It shall be a written report in accordance with the faculty's procedures. Source reference must be performed correctly. Abstract must be written in English. Digital submission.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- Two milestone meetings of 1 hour each.
Vurdering og eksamen
Prosjektarbeid er en vesentlig del av studiet. Undervisningen er progresjonsbasert, fra felles grunnleggende oppgaver til selvstendig valgte tema.
Emnet forutsetter stor grad av tilstedeværelse i verksteder og aktiv deltakelse i undervisningen. I studiet brukes det arbeidsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter. Dette har til hensikt å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige forståelse og uttrykksevne. Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum i emnet og det oppfordres til å bruke læringssentrene og de ressursene som tilbys der. Felles presentasjoner og utstillinger vil danne grunnlag for drøfting og vurdering av studentarbeid.
Hjelpemidler ved eksamen
Eksamen er et praktisk-estetisk eksamensprosjekt med tilhørende skriftlig oppgave. Prosjektet og oppgaven vurderes samlet. Eksamensoppgaven blir utlevert om lag 8 uker før innleveringsfristen. Eksamensbesvarelsen skal omfatte om lag 2000 ord. Eksamensresultatet kan påklages. Individuell eksamen.
1. Praktisk-estetisk prosjekt
Studenten skal produsere/utvikle et praktisk-estetisk arbeid innenfor en av problemstillingene som tilhører emnet.
2. Skriftlig oppgave
Den skriftlige oppgaven skal omhandle det praktisk-estetiske arbeidet.
Både del 1 og del 2 av eksamen vurderes på grunnlag av følgende kriterier:
- Avgrensing og problematisering av valgt tema.
- Utvikling og bearbeiding av idéer ut fra valgt tema.
- Bruk av egnede arbeidsmåter, estetiske virkemidler, materialer og teknikker i utviklingen av idé og intensjon.
- Anvendelse av og refleksjon over relevant teori.
- Bruk av egnede visuelle virkemidler i presentasjonen av oppgaven.
Besvarelsen skal følge retningslinjer for oppgaveskriving og relevant pensum skal anvendes i besvarelsen. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om eksamen.
Fravær - ikke bestått
Studenter som på grunn av gyldig fravær ikke avlegger eksamen, eller som får vurderingen F, kan melde seg opp til ny/utsatt eksamen.
Ved framstilling til ny/utsatt eksamen kan enten en bearbeidet versjon av samme eksamensprosjekt leveres på nytt, eller ny eksamensbesvarelse leveres.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
Lectures, laboratory assignments and supervised exercises.
The estimated workload is four hours of lectures, four hours of supervised exercises and five hours of self-study per week.