EPN-V2

ARK3900 Bacheloroppgave Emneplan

Engelsk emnenavn
Bachelor Thesis
Studieprogram
Bachelorstudium i arkivvitenskap
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk

Innledning

I bacheloroppgaven skal studenten anvende teorier og metoder fra studiets fagområder på en selvstendig valgt problemstilling. Studenten velger selv tema for oppgaven.

Forkunnskapskrav

Første og andre studieår må være fullført.

Læringsutbytte

Kunnskaper

Studenten

  • har kjennskap til arkivvitenskapelig teori, metode og forskning
  • har god oversikt over aktuell teori og forskning på det området som oppgaven omhandler

Ferdigheter

Studenten

  • er i stand til å utarbeide en presis og avgrenset arkivvitenskapelig problemstilling
  • kan anvende relevant teori på eget materiale
  • er i stand til å innhente, analysere, vurdere og organisere relevant materiale
  • kan drøfte egne valg av metode og teoretisk grunnlag i forhold til alternative løsninger
  • er i stand til å gjennomføre og formidle et selvstendig arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan planlegge et selvstendig prosjekt som strekker seg over tid
  • kan formidle skriftlig sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og funn

Arbeids- og undervisningsformer

Passed first and second year of the programme or equivalent

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence: ;

;

Knowledge ;

The student can

  • explain different CT scan parameters, how they relate to each other and their effect on the image quality and radiation dose of the CT examinations
  • explain the general principles for CT optimisation with respect to image quality and radiation dose
  • explain the clinical application of the different protocols
  • explain optimisation of contrast agent examinations using new technology
  • describe how advanced new CT technology can be used in optimisation projects

;

Skills ;

The student can

  • apply advanced image processing methods in CT examinations

;

General competence ;

The student can

  • discuss the role of CT in diagnostic imaging at present and in future
  • assess the role of innovation in the field of CT

Vurdering og eksamen

The work and teaching methods include,lectures, seminars, skills training and self-study.

Hjelpemidler ved eksamen

Written home exam in groups of 2–4 students, up to 1,500 words. Duration: 8 hours.

Resit assessment/exam: Students who are awarded the grade "Fail" on the home exam has the right to submit a reworked version once.

Vurderingsuttrykk

All aids are permitted.

Sensorordning

Pass/Fail;

Emneansvarlig

Anneli Sundqvist