EPN-V2

ARK2540 Archival knowledge production and methods Course description

Course name in Norwegian
Arkivfaglig kunnskapsproduksjon og metode
Study programme
Bachelor Programme in Archival Science
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
Course history

Introduction

Emnet vil gi kunnskap om forskning og utvikling, teori og metode på det arkivfaglige området, samt innsikt i forskningsetikk og forskningskvalitet.

Undervisningsspråk er norsk.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om grunnleggende vitenskapsteoretiske perspektiver og metoder for datainnsamling og dataanalyse
  • har forståelse av vitenskapelig og profesjonell kunnskap
  • har innsikt i etiske retningslinjer for forskning
  • har kjennskap til relevante teorier og metoder i faget og til nasjonal og internasjonal forskning og utvikling

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere hvilke metoder som er egnet for forskjellige typer av forskning og utviklingsarbeid
  • kan utarbeide en arkivvitenskapelig problemstilling
  • kan gjennomføre en mindre datainnsamling

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende vitenskapelige tilnærminger i oppgaveløsning

Teaching and learning methods

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, diskusjoner, studentpresentasjoner, selvstudium og gruppearbeid.

Course requirements

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • en datainnsamling knyttet til en gitt arkivvitenskapelig problemstilling. Resultatet skal presenteres muntlig, ca. 15 minutter, med hjelp av powerpoint (eller tilsvarende) for medstudenter og lærere i plenum. Arbeidskravet gjennomføres som en gruppeoppgave i grupper på 3-5 deltakere.

Arbeidskrav kommenteres skriftlig eller muntlig av faglærer og må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studentene skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Assessment

Physiotherapists use knowledge about the body’s structure (anatomy) and function in the performance of many tasks. The body is a functional unit, and structure and function affect each other in that a change in structure can lead to a change in function, and vice versa. Physiotherapists use this knowledge about the connection between structure and function when assessing muscle strength, for example. Reduced muscle strength can be caused by damage to /disease of the muscle tissue and nerve tissue, and the physiotherapist must be able to identify the structural cause. Knowledge about the connection between structure and function is therefore important to the work of physiotherapists, and the course emphasises theoretical knowledge about the musculoskeletal system and the nervous system.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills (learning outcomes marked with an asterisk (*) are assessed in connection with the coursework requirements):

Knowledge

The student can

  • explain the structure of the human body’s musculoskeletal system and nervous system, and the relationship between them
  • describe the connection between the structure and functional properties of the musculoskeletal system
  • describe the connection between the structure and functional properties of the nervous system
  • describe describe the structure and function of the sensory organs
  • describe/identify underlying structure and projections on the surface of the body, and describe the procedure for palpation
  • describe normal anatomical variation in the musculoskeletal system
  • describe the transmission of nociceptive signals, modulation mechanisms and pain processing in the brain

Skills

The student can

  • identify anatomical structures in the musculoskeletal system and the nervous system in anatomical specimens*
  • apply Latin names and terminology for muscles, joints, ligaments, nerves, positions, directions of movement, axes and planes

Grading scale

The work and teaching methods include self-study, group work, seminars, lectures and practical skills training. Some of the lectures will be in English.

Examiners

The following must have been approved in order for the student to take the exam:

  • station test, up to 30 minutes

Course contact person

Supervised individual written exam, 4 hours