Programplaner og emneplaner - Student
ADTS1200 Web Project Course description
- Course name in Norwegian
- Webprosjekt
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Web og internett har i dag en viktig og sentral samfunnsmessig rolle og er av fundamental betydning for de som skal ha databehandling og IT som profesjon. I dette emnet vil web være en plattform for å etablere kunnskap om og ferdigheter i ideer, teknologi og metodikk som er sentrale for yrkesområdet data og IT.
Required preliminary courses
Ingen ut over opptakskrav.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- kjenner til den sentrale rollen som web og internett har i moderne databehandling fra et organisatorisk, nasjonalt og globalt perspektiv
- har kjennskap til områdets samfunns-, sikkerhets- og økonomiske aspekter og utfordringer samt historisk aspekter
- kan se denne delen av informasjonsteknologien både i et historisk og i et fremtidsrettet perspektiv
- er kjent med forskjellige prosjektarbeidsmetoder og har grunnleggende kunnskap om og erfaring med prosjekt som arbeidsform
Ferdigheter
Studenten:
- kan lage brukervennlige og universelt utformede løsninger i tråd med lovgivning
- fortrolighet med de sentrale teknologiene for web (HTML, CSS, JavaScript)
- kan identifisere kommersielle og teknologiske trender i web-teknologi og utvikle innovative løsninger for brukere
- kan benytte aktuelle utviklingsverktøy og versjonskontroll
- kan planlegge, organisere og gjennomføre mindre webbaserte IT-prosjekter
- kan rapportere muntlig og skriftlig ved hjelp av aktuelle presentasjonsteknikker
- søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
- sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
Generell kompetanse
Studenten:
- kan kommunisere resultatet av et utviklingsarbeid
- kan samarbeide i grupper
- har informasjonskompetanse; vet hvorfor man skal søke etter kvalitetssikrede kunnskapskilder, hvorfor man skal henvise til kilder og kjenner til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider
Teaching and learning methods
The course is organised into a series of lectures and seminars. Students are expected to play an active role. Lectures are given by the course lecturers. Students will also be required to present papers, and discuss course themes during lectures and seminars.
Course requirements
Students must submit a group work requirement, preferably in groups of 3-5 students. The work requirement has two parts. The first part is a written paper of 5-7 pages. The second part is a short oral group presentation lasting around 10 minutes, followed by a 15 minutes class discussion.
Students who have legitimate reasons for being absent will be given the chance to submit an individual paper of 7-10 pages one week after the presentation.
Both parts of the requirement must be approved. Students who do not receive approval will be given another chance to resubmit their paper. Students who do not complete or do not receive approval for the work requirement will be disqualified from submitting the home examination.
Assessment
The student's learning outcome will be assessed on the basis of a seven-day written home exam on a topic given by the course lecturers. The length of one's answers is 11 pages (+/-10%).
Norwegian speaking students can choose to write their work requirement and written home examination in Norwegian.
Students who have failed a regular examination are entitled to sit a new examination.
Permitted exam materials and equipment
All support material with references is allowed
Grading scale
Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass, and F for fail.
Examiners
The home exam will be assessed by an internal and external examiner. The external examiner grades a random sample consisting of approx. 25 per cent of the written exams. The grades given for this sample provide a basis for the internal examiner's assessment. The external examiner will also grade papers where there is doubt about giving a grade of pass.