EPN-V2

ØAADM3200 Negotiations Emneplan

Engelsk emnenavn
Negotiations
Omfang
7.5 stp.
Studieår
2023/2024
Emnehistorikk
  • Innledning

    Negotiation is a well know method of problem solving in all organisations. This course is highly practical in nature, and the major objective is simply for students to improve their negotiation skills. Negotiation is studied as a process and how this can be organised as effectively as possible. The first part of the course will cover negotiation theory and the second part of the course will illustrate theory through role plays and other student activities. Students will also be given an introduction to influencing methods.

    Language of instruction is English.

  • Forkunnskapskrav

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har avansert kunnskap om karakteristika ved strålingstyper som anvendes i medisinsk diagnostikk og behandling
    • har inngående kunnskap om strålebiologiske langtidseffekter på molekyl-, celle- og organnivå ved bruk av lave og høye doser
    • har inngående og spesialisert kunnskap om genetiske variasjoner og andre faktorer som har innvirkning på cellers strålefølsomhet
    • har inngående kunnskap om hovedteorier og modeller som brukes for estimering av strålingseffekter og langtidsbivirkninger
    • har inngående kunnskap om prinsipper for nyere strålingsbaserte teknologier, deres medisinske anvendelsespotensiale og potensielle konsekvenser for strålevern og langtidseffekter
    • har spesiell innsikt i strålevernspolitikk på nasjonalt og internasjonalt nivå samt retningslinjer for strålevern

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan analysere hvordan medisinsk strålebruk influeres av teknologiske, medisinske, sosiokulturelle og politiske forhold
    • kan anvende eksisterende teorier og modeller innenfor bruk av stråling med hensyn til fortolkning av eventuelle langtidseffekter ¿

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan identifisere samfunnets utfordringer forbundet med bruk av ny teknologi som anvender ioniserende stråling
    • kan delta i diskusjoner med andre eksperter på fagområdet om valg av behandlingsteknikker og diagnostiske metoder
    • kan identifisere og drøfte etiske utfordringer relatert til medisinsk strålebruk på individ- og samfunnsnivå, herunder risikovurdering og -formidling
  • Læringsutbytte

    Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, seminarer med muntlige studentpresentasjoner og diskusjoner, gruppearbeid og selvstudier.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • Tilstedeværelse på tre seminarer.
    • Presentasjon av tre seminaroppgaver, individuelt eller i gruppe på minimum to og maksimum tre studenter.
  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

    Eksamensform: Individuell muntlig eksamen, inntil 30 minutter.

  • Vurdering og eksamen

    Ingen.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    Gradert skala A-F.

  • Vurderingsuttrykk

    En ekstern og en intern sensor vurderer alle besvarelsene.

  • Sensorordning

    The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

    At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

  • Emneansvarlig

    Ivar Bredesen