EPN-V2

ØAADM2000 Business Strategy Course description

Course name in Norwegian
Foretaksstrategi
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Bachelor Programme in Auditing and Accounting
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Dette emnet gir studentene en innføring i strategisk analyse og ledelse. Studentene tilegner seg innsikt i og forståelse for strategisk analyse, strategisk tenkning og tilnærming, og gjøres dermed i stand til å delta i strategiske planprosesser i en virksomhet. Foretaksstrategi bygger på og anvender kunnskap og ferdigheter fra de øvrige økonomisk-administrative emnene slik at disse sees i sammenheng.

Recommended preliminary courses

Forkunnskaper tilsvarende Organisasjonsteori.

Required preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge:

The student has knowledge of

  • philosophy of science and quantitative research methods
  • evidence-based practice
  • system and relation perspectives in nursing
  • decision-making processes using standardised classification systems: nursing documentation, ICT and eHealth
  • development psychology, crisis theory and coping theory, personality psychology, learning, belonging and identity, sociopsychological processes (the individual and community) and how illness affects people's behaviour
  • pathological processes, prognoses and treatment forms in the following mental health disorders/challenges:

    • eating disorders
    • substance abuse problems
    • suicide-related problems
    • intellectual disabilities
    • behavioural and emotional disorders in children and young people
  • education and learning: guidance, teaching, health information and changes in health behaviour, and nurses' educational role
  • demography and epidemiology: national and global health
  • clinical examination methods and general first aid in accordance with the ABC principle

Skills:

The student

  • is skilled in using clinical examination methods and assessments
  • is capable of finding, assessing and referring to relevant research articles in order to elucidate nursing issues, both orally and in writing
  • is capable of communicating and applying educational knowledge when providing guidance to patients and next of kin
  • is capable of applying health information and knowledge of changes in health behaviour to practical issues
  • is capable of reflecting on professional ethics, fair distribution, cooperation and human rights
  • is capable of reflecting on the connection between poverty and health both nationally and globally and of describing national challenges in public health work

Competence:

The student is capable of

  • sharing opinions about ethical challenges, with particular emphasis on safeguarding patients' autonomy, integrity and dignity
  • planning and carrying out tasks related to nurses' educational role
  • documenting nursing in a legally and professionally sound manner

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har kunnskap om

  • strategibegrepet, hvordan strategier kan bidra til verdiskaping, lønnsomhet og overlevelse
  • strategisk analyse av ressurser og omgivelser, konkurransestrategi og konsernstrategi
  • strategiske prosesser, hvilke teorier og antakelser strategiske verktøy bygger på
  • dynamiske omgivelser, innovasjon og læring, og iverksetting.
  • Studenten har kunnskaper om etiske dilemmaer og samfunnsansvar ved strategiske valg.

Ferdigheter

Studenten kan

  • bruke sentrale strategiske verktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
  • gjennomføre en strategisk analyse for en forretningsenhet med hensyn til omgivelses- og markedsfaktorer så vel som interne ressurser
  • anvende og integrere relevante modeller og analyser fra øvrige økonomisk-administrative emner som inngår i utdanningen

Generell kompetanse

Kandidaten har

  • innsikt i relevante fag og yrkesetiske problemstillinger
  • kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter i tråd med etiske krav og retningslinjer
  • kan formidle sentralt fagstoff som teorier og problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig
  • kan utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn i fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
  • kjenne til nytenkning og innovasjonsprosesser

Teaching and learning methods

Det vil bli brukt varierte arbeidsmåter som forelesninger, diskusjon av dagsaktuelle problemstillinger og ulike typer øvingsoppgaver. Studentene forventes å arbeide med utdelte øvingsoppgaver. Det vil også bli muligheter for frivillige innleveringer i løpet av semesteret.

Course requirements

Individual written home exam over 3 days. 2,000 words (+/-20%).

Assessment

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

Permitted exam materials and equipment

Grade scale A-F.

Grading scale

All exam papers are assessed by two examiners. A minimum of twenty per cent of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner's assessment shall benefit all the students.

Examiners

SYBA2010 and SYBAS2010 overlap 100%.