EPN-V2

ØAADM2000 Business Strategy Course description

Course name in Norwegian
Foretaksstrategi
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Bachelor Programme in Auditing and Accounting
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Undervisningsspråk: Norsk

Emnet belyser og problematiserer sentrale begreper i helsepedagogikk og sammenhengen mellom begrepene. Helsepedagogiske metoder belyses og operasjonaliseres og digitale løsninger for helseutfordringer belyses og problematiseres. Gjennom egentrening og refleksjon oppnår studenten kompetanse til å planlegge, gjennomføre og evaluere helsepedagogiske tilbud til personer med helseutfordringer og deres pårørende, og å trekke brukerkunnskap inn i pasient/bruker- og pårørendeopplæring. Tverrprofesjonelt samarbeid og organisering av helsepedagogiske tiltak, samt betydningen av å være endringsagent på ulike arenaer når det gjelder helsefremming vektlegges.

Recommended preliminary courses

Forkunnskaper tilsvarende Organisasjonsteori.

Required preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • kan kritisk vurdere begreper og metoder innenfor helsepedagogikk

Ferdigheter

Studenten:

  • studenten kan planlegge, gjennomføre, kritisk vurdere og dokumentere et helsepedagogisk opplegg til pasient(er)/bruker eller pårørende
  • kan i en øvingssituasjon eller på eget arbeidssted anvende kunnskaper og ferdigheter innen helsepedagogikk i et tverrprofesjonelt samarbeid og i samhandling med pasient/bruker og pårørende
  • kan drøfte planlegging og gjennomføring av ulike helsepedagogiske metoder, eventuelt i samhandling med pasient/bruker og pårørende

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan kritisk analysere og trekke inn brukerkunnskap i pasient- og pårørendeopplæring individuelt og i gruppe

Learning outcomes

Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, praktiske øvelser i helsepedagogiske metoder individuelt og i gruppe, gruppearbeid og selvstudier.

Teaching and learning methods

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

  • minst 80 % deltakelse i praktiske øvelser innen helsepedagogikk
  • godkjent problemstilling for hjemmeeksamen innen fastsatt tidspunkt

Course requirements

Individuell skriftlig eksamen under tilsyn, 5 timer.

Assessment

Ingen

Permitted exam materials and equipment

Hver besvarelse vurderes av en sensor.

Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.

Grading scale

10 studiepoeng overlapp med MAPO4400 Helsepedagogikk, 10 stp.

Examiners

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.