Gjør deg klar for et nytt semester

Tre OsloMet-studenter går ned en trapp på campus.

Foto: Benjamin A. Ward

Gjør deg klar for et nytt semester

Det er noen ting du må huske på for å komme i gang med nytt semester på OsloMet. Har du for eksempel semesterregistrert deg? Først da får du tilgang til din personlige timeplan.

Semesterregistrering

Du må registrere deg og betale semesteravgift hvert semester for å beholde studieretten din, fortsatt ha tilgang til systemer, ha gyldig studentbevis og kunne søke om lån fra Lånekassen.

Etter at du har semesterregistrert deg i Studentweb kan du se:

• Din personlige timeplan ved å logge inn på student.oslomet.no og i Outlook
  • Dine emner og dine pensumlister i Canvas
  • Dine eksamener i Studentweb

Sjekk timeplanen din

Du finner den personlige timeplanen din på student.oslomet.no og i Outlook etter at du har semesterregistrert deg. Er ditt studium delt inn i klasser og grupper? Da må fakultetet ha lagt deg inn i disse for at du skal kunne se timeplanen.

Trenger du å finne rommet du skal ha undervisning i? I timeplanen, under «Finn rom», ligger lenke til Mazemap med romkart.

Er du klar for høsten?

Sjekk de viktigste tingene du trenger å gjøre før et nytt semester starter.