Rutiner for innsending og behandling av refusjonskrav ved barnehagelærerutdanningene - Student

For praksislærerfunksjoner i barnehage høsten 2023, sist revidert 15.11.2023

Ta kontakt med praksisadministrasjonen, praksis-lui@oslomet.no dersom deres opplysninger ikke stemmer med vår utsendte refusjonsoversikt over gjennomføringen av semesterets praksisperioder.

Forklaring til oversikten (sendt på e-post):

2 2 studenter i hele perioden. Ingen endringer.
1(2) Avtalen var 2 studenter, men bare den ene møtte til praksis. Derfor utbetales grunngodtgjøring for 2 studenter i oppsigelsestiden på 30 dager/4 uker, men frikjøp bare for én student.
1(1u2,2u1) Avtalen var 2 studenter, men den ene plassen ble sagt opp før oppstart. Derfor utbetales grunngodtgjøring (lønn) for 2 studenter i oppsigelsestiden på 30 dager/4 uker. men frikjøp bare for én student. Her må perioden deles på to linjer i refusjonsarket for at utregningen skal bli riktig. I dette eksempelet fyller man ut en linje med avtalt praksis 1u2s og faktisk praksis 1u1s, og på neste linje avtalt praksis 2u1s og faktisk praksis 2u1s.
0 Praksislærer hadde ikke avtale om studenter i denne perioden, eller avtalen ble sagt opp mer enn 30 dager før oppstart.
  1. Styrer i praksisbarnehagen fyller ut refusjonsskjemaet lenket opp her, og formidler dette til eiers økonomiske kontaktperson. Refusjonsskjemaet finner du også på nettsiden med informasjon om praksis.
    • a) Lagre refusjonsskjemaet på egen PC før du begynner å fylle det ut. Dokumentet må aktiveres for redigering. Har du spørsmål om hvordan skjemaet skal fylles ut, les informasjonen i arkfanene FORKLARING og EKSEMPEL.
    • b) Rubrikken om arbeidsgivers pensjonsordning skal ikke fylles ut.
    • c) Fyll ut navn på styrer i det gule feltet med "honorar styrer". I de tilfellene der to eller flere praksisbarnehager har felles styrer, utbetales bare én godtgjøring per uke med studenter i barnehagen.
    • d) Tillegg for 30 studiepoeng videreutdanning i veiledning utbetales på høsten. Dersom en praksislærer bare skal ha studenter i vårsemesteret, utbetales tillegget sammen med refusjonen for vårsemesteret.
  2. Eiers økonomikontakt kopierer hver barnehages utfylte flik inn i ett refusjonsskjema, og laster refusjonsskjemaet opp i nettskjema (nettskjema.no).
    • a) "Refusjonsoversikt over praksislærere" er sortert alfabetisk etter navn på eier. Der finner du hvilke barnehager i din organisasjon som har vært aktive som praksisbarnehager i inneværende semester.
    • b) Lagre refusjonsskjemaet på egen PC før du begynner å kopiere inn barnehagens utfylte fliker. Dokumentet må aktiveres for redigering. Har du spørsmål om hvordan skjemaet skal fylles ut, les informasjonen i arkfanen FORKLARING og EKSEMPEL.
    • c) Refusjonsskjemaet må lastes opp som redigerbart excel-ark innen 1. desember for praksislærerfunksjoner i høstsemesteret, og innen 1. juni for vårsemesteret. Fristen er veiledende. Alle krav behandles fortløpende så snart praksisadministrasjonen har kapasitet.
  3. Seksjon for praksisadministrasjon v/Torill Josefine Norhagen kontrollerer og godkjenner mottatte refusjonskrav. Ved behov tas kontakt med den enkelte barnehage eller økonomisk kontaktperson for eier.
  4. Bydelens / kommunens / private eiers økonomiske kontaktperson får bekreftelse på kryptert e-post når kravet er godkjent og samlet faktura kan sendes. Fakturagrunnlag vedlegges.

OsloMet skal nå motta alle inngående fakturaer elektronisk i EHF-format.

Elektronisk fakturaadresse: 997058925

Fakturadresse:

OsloMet - storbyuniversitetet

Postboks 4 St. Olavs plass

Deres ref.: 4200

Evt. kommentar/referansefelt: Torill Josefine Norhagen / praksis i barnehage

Feil i referansekode eller fakturaadresse kan medføre retur av faktura.

Vi ber om 30 dagers forfall jf. statens regulering av frister.