Rutiner for innsending og behandling av refusjonskrav ved barnehagelærerutdanningene
For praksislærerfunksjoner i barnehage høsten 2022, sist revidert 15.11.2022
Ta kontakt med praksisadministrasjonen, praksis-lui@oslomet.no dersom deres opplysninger ikke stemmer med vår utsendte refusjonsoversikt over gjennomføringen av semesterets praksisperioder.
- Styrer i praksisbarnehagen fyller ut refusjonsskjemaet som er lenket opp her, og formidler dette til eiers økonomiske kontaktperson. Refusjonsskjemaet finner du også på nettsiden med informasjon om praksis.
- a) Lagre refusjonsskjemaet på egen PC før du begynner å fylle det ut. Dokumentet må aktiveres for redigering. Har du spørsmål om hvordan skjemaet skal fylles ut, les informasjonen i arkfanene FORKLARING og EKSEMPEL.
- b) Rubrikken om arbeidsgivers pensjonsordning skal ikke fylles ut.
- c) Fyll ut navn på styrer i det gule feltet med "honorar styrer". I de tilfellene der to eller flere praksisbarnehager har felles styrer, utbetales bare én godtgjøring per uke med studenter i barnehagen.
- d) Tillegg for 30 studiepoeng videreutdanning i veiledning utbetales på høsten. Dersom en praksislærer bare skal ha studenter i vårsemesteret, utbetales tilegget sammen med refusjonen for vårsemesteret.
- Eiers økonomikontakt kopierer hver barnehages utfylte flik inn i ett refusjonsskjema, og laster refusjonsskjemaet opp i nettskjema (nettskjema.no).
- a) "Refusjonsoversikt over praksislærere" er sortert alfabetisk etter navn på eier. Der finner du hvilke barnehager i din organisasjon som har vært aktive som praksisbarnehager i inneværende semester.
- b) Lagre refusjonsskjemaet på egen PC før du begynner å kopiere inn barnehagens utfylte fliker. Dokumentet må aktiveres for redigering. Har du spørsmål om hvordan skjemaet skal fylles ut, les informasjonen i arkfanen FORKLARING og EKSEMPEL.
- c) Refusjonsskjemaet må lastes opp som redigerbart excel-ark innen 1. desember for praksislærerfunksjoner i høstsemesteret, og innen 1. juni for vårsemesteret.
- Seksjon for praksisadministrasjon v/Torill Josefine Norhagen kontrollerer og godkjenner mottatte refusjonskrav. Ved behov tas kontakt med den enkelte barnehage eller økonomisk kontaktperson for eier.
- Bydelens / kommunens / private eiers økonomiske kontaktperson får bekreftelse på kryptert e-post når kravet er godkjent og samlet faktura kan sendes. Fakturagrunnlag vedlegges.
OsloMet skal nå motta alle inngående fakturaer elektronisk i EHF-format.
Elektronisk fakturaadresse: 997058925
Fakturadresse:
OsloMet - storbyuniversitetet
Postboks 4 St. Olavs plass
0130 Oslo
Deres ref.: 4200
Evt. kommentar/referansefelt: Torill Josefine Norhagen / praksis i barnehage
Feil i referansekode eller fakturaadresse kan medføre retur av faktura.
Vi ber om 30 dagers forfall jf. statens regulering av frister.