EPN-V2

One-year Programme in Library and Information Science Programme description

Programme name, Norwegian
Årsstudium i bibliotek- og informasjonsvitenskap
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
60 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Årsstudiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap gir en bred innføring i organisering, gjenfinning, vurdering og formidling av informasjon og kultur. Studiet kvalifiserer til arbeid i bibliotek og andre virksomheter der slike oppgaver står sentralt.

Studiet bygger på en lang fagtradisjon som har søkt å gjøre kunnskaps- og kulturproduksjon mest mulig tilgjengelig gjennom utvikling av samlinger, informasjonssystemer og formidlingspraksiser. I dag handler vesentlig kompetanse innenfor fagområdet om å kunne vurdere troverdighet og relevans i et enormt og digitalt medie- og informasjonslandskap, og om å stimulere til en bred og mangfoldig bruk av kulturen gjennom aktiv formidling.

Årsstudiet er identisk med første studieår i bachelorstudiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap.

Target group

Årsstudiet i bibliotek- og informasjonsvitenskap retter seg mot studenter som ønsker å kvalifisere seg for arbeid innenfor ulike deler av biblioteksektoren eller i andre virksomheter som håndterer og formidler informasjon og kultur.

Admission requirements

For å bli tatt opp til årsstudiet kreves generell studiekompetanse. Søkere kan også tas opp på grunnlag av realkompetanse etter individuell vurdering.

Learning outcomes

The course deals with examination methodology, case history and documentation linked to emergency medical conditions. The course also provides an introduction to tentative diagnosis and emergency medical intervention.

Content and structure

Passed the first year of the programme, with the exception of the course PARA1500.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

2. semester

Teaching and learning methods

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of clinical examination, tentative diagnosis and intervention linked to emergency medical conditions
  • has knowledge of the progression of the most prevalent emergency conditions
  • has knowledge of how different work methods, measures and medical technology equipment are to be used in different emergency medical situations
  • has knowledge of drug use for emergency medical conditions
  • has knowledge of how aging can affect the development and treatment of emergency medical conditions
  • has knowledge of decision-making in emergency medicine and choosing treatment and transport strategies
  • has knowledge of legislation linked to the disclosure and reporting obligation, duty to act and notice of death
  • is familiar with patient record documentation
  • has knowledge of quantitative methodology

Skills

The student

  • is capable of assessing the connections between symptoms and emergency medical conditions
  • is capable of performing an independent systematic clinical examination and then implementing measures and choosing work methods in cooperation with a fellow student
  • is capable of implementing the right measures for the different emergency medical conditions
  • is capable of actively participating in advanced cardiopulmonary resuscitation (adult)
  • is capable of interpreting electrocardiograms (ECG) in connection with emergency medical conditions
  • is capable of using relevant monitoring equipment
  • masters basic airway management
  • is capable of processing and applying quantitative research results in written presentations

General competence

The student

  • is capable of planning and completing work tasks linked to tentative diagnosis and intervention in the most important emergency medical conditions
  • is capable of taking and documenting a case history, and carrying out and documenting clinical examinations and measures

Practical training

Praksis

I årsstudiet inngår fem ukers praksis i bibliotek, arkiv eller beslektede virksomheter. Alle studenter må gjennomføre praksisukene selv om de kan vise til lang arbeidserfaring fra bibliotek.

Praksisperioden er lagt til andre semester som en del av emnet BIB1541 Profesjon og praksis.

Work requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum attendance of 80% at seminars and study groups
  • minimum attendance of 90% in observational practice in an accident and emergency department
  • minimum attendance of 90% at simulation and skills training
  • a written observation log from the accident and emergency department, up to 800 words
  • written assignment in groups of up to 3 students, 1,000 words (+/- 10%)
  • practical test in advanced cardiopulmonary resuscitation (adult)

Assessment

Vurdering og sensur skal foregå i samsvar med bestemmelsene om vurdering i Lov om universiteter og høyskoler (universitets- og høyskoleloven) og Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet – storbyuniversitetet. Hvert emne blir avsluttet med eksamen i ulike former.

Eksamensform vil variere i de ulike emnene. Nærmere beskrivelse av karakter- og vurderingsformer fremgår av den enkelte emneplan, i tillegg til beskrivelse av emnets sensorordning. Det benyttes både interne og eksterne sensorer på hver eksamen.

Til eksamen vil studentene kunne bli prøvet i alt stoff som er gjennomgått i undervisningen. Dette gjelder også stoff som ikke er dekket spesielt i pensum.

Kandidater som ikke har bestått en eksamen etter ny/utsatt eksamen, oppfordres til å følge undervisningen i emnet på nytt og gå opp til neste ordinære eksamen.