Styrket studentombud ved OsloMet

Nyhetportlet

Portrett av studentombudene Rebekka og Martin sittende utendørs i en steintrapp.

Foto: Sonja Balci/OsloMet Studentombud Rebekka Midgaard og Martin Lie Nielsen.

Styrket studentombud ved OsloMet

Spørsmål om rettigheter som student eller stipendiat ved OsloMet? Behov for råd eller hjelp om for eksempel å klage, om fusk, skikkethet, praksis? Studenter og stipendiater kan kontakte studentombudene Rebekka og Martin.

OsloMet har nå ett studentombud i 100 prosent stilling, Rebekka, og ett studentombud i 50 prosent stilling, Martin. Studentombudene er et gratis lavterskeltilbud som er uavhengig, uformell og nøytral og har taushetsplikt.

Kontaktinformasjon

Telefon: 906 67 216

Kontor: Rom A113, Studenthuset Pilestredet 52 (mazemap.com)

Send e-post til studentombudene.

Hva kan studentombudet hjelpe med?

Tips og spørsmål om blant annet:

  • eksamen
  • klage
  • læringsmiljø
  • regelverk og rettigheter
  • skikkethet
  • studier

Om studentombud (student.oslomet.no)

Budsjettet for 2025 som ble behandlet av universitetsstyret i desember innebar en økning i ressurser til Studentombudet.

- Dette er en viktig seier for studentene, uttalte daværende leder for Studentparlamentet, Amalie Fadler Opdal på studentparlamentets nettsider(studentparlamentet.no)