Programplaner og emneplaner - Student
Praktisk-pedagogisk utdanning, yrkesdidaktikk, heltid – nett- og samlingsbasert Programplan
- Engelsk programnavn
- Postgraduate Certificate in Education
- Gjelder fra
- 2025 HØST
- Studiepoeng
- 60 studiepoeng
- Varighet
- 2 semestre
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Innledning
Det vil bli gitt undervisning og veiledning i sentrale deler av fagområdet, og emnenes innhold vil veksle mellom teoretisk kunnskap, praktisk erfaring og didaktisk refleksjon. Det vil også legges opp til faglige utprøvinger ved egen skole der det er mulig. Det forutsettes at studenten tilegner seg innsikt og ferdigheter gjennom varierte læringsformer, både digitale og fysiske.
Målgruppe
The first part of the course is a seminar given over three subsequent days. The working methods include lectures, discussions, practical workshops, as well as student presentations. Candidates are expected to actively participate in all the teaching activities, including presenting their project.
The second part of the course is related to the written text/essay and includes supervision one to two months after the seminar.
Preparations for the course
Students are encouraged to attain knowledge of parts of the syllabus prior to the course to be able to participate actively in discussions.
Opptakskrav
This course covers advanced topics in artificial intelligence and machine learning, both theory and practice, recent scientific papers and state-of-the-art techniques.The course will be offered once a year, provided 3 or more students sign up for the course. If less than 3 students sign up for a course, the course will be cancelled for that year.
Læringsutbytte
Coursework requirement are:
1. 80 % attendance on the course. Absence beyond 20 % can be accepted in certain cases, after application and additional work.
2. Accepted oral presentation: During the seminar, the candidate prepares a 10 minutes’ oral presentation of their project/topic relevant to ABR. The presentation can be in Norwegian, Swedish, Danish or English. Following the presentation there will be a sequence in which the candidate responds to questions and receive comments from the course leader and others.
Arbeids- og undervisningsformer
Oral examination, individual.
The exam cannot be appealed.
Praksisstudier
None.
Internasjonalisering
Pass or fail.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Target group
The target groups are PhD candidates / students and scientific staff who want to learn about arts-based research processes and thereby expand their research tool kit. The course aims at PhD candidates admitted to the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education and other relevant programmes. It is also open to staff members at OsloMet and other universities / college. The course is also open for candidates from other universities in Norway and abroad.
Admission requirements
sion requirementsThe admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years), or equivalent qualification or other qualifications in teacher education, educational science or development studies.
In case of a large number of applicants, PhD candidates enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education or other programmes will be prioritized, then other academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies, then external applicants.
Applicants that are not enrolled on the PhD-programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project / area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.
Vurdering og sensur
Eksamenskandidatens rettigheter og plikter framgår av forskrift for studier og eksamen ved OsloMet – storbyuniversitetet. Forskriften beskriver blant annet vilkår for ny/utsatt eksamen, klageadgang og hva som regnes som fusk ved eksamen. Kandidaten har plikt til å gjøre seg kjent med bestemmelsene i forskriften. Det er knyttet tilsynssensor til utdanningen som evaluerer vurderingsordningene i emnet og studiet som helhet.
Vurderingsformer og sensorordninger er nærmere beskrevet i hver enkelt emneplan.
Skikkethetsvurdering
Med hjemmel i lov 1. april 2005 nr. 15 om universiteter og høyskoler § 4-10 punkt (6), er det fastsatt forskrift om skikkethet i høyere utdanning. Skikkethetsvurdering innebærer at det foretas en helhetsvurdering av studentens faglige og personlige forutsetninger for å kunne fungere som lærer. Praktisk-pedagogisk utdanning omfattes av denne ordningen. Fortløpende skikkethetsvurdering foregår også i praksisopplæringen.
Øvrig informasjon
Revisjon av programplan godkjent av prodekan LUI 18.12.2020
Redaksjonell endring på emne 6100 14.04.2023
Revisjon av programplan godkjent av prodekan LUI 13. 12.2024