EPN-V2

Norwegian 2 for Lower Secondary School Programme description

Programme name, Norwegian
Norsk 2 for ungdomstrinnet
Valid from
2020 FALL
ECTS credits
30 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

English 2 for Upper Primary and Lower Secondary School Teachers

Studieprogramkode: KFKE2

30 studiepoeng

Nett- og samlingsbasert videreutdanning

Deltid

Fagplanen ble godkjent av fakultetets studieutvalg 7. mai 2012.

Siste revisjon godkjent av prodekan for studier 07.12.2015

Redaksjonell endring 23.02.2018

Gjeldende fra høstsemester 2019

Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier

Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning

Target group

Studiet er ei nettbasert vidareutdanning med samlingar for lærarar på 5.-10. trinn som har 30 studiepoeng i norsk eller tilsvarande. Norsk 2 trinn 5-10 er eit studietilbod i regi av lærarutdanninga sin etterutdannings- og oppdragsvirksomhet, og tilbys som del av vidareutdanningsstrategien Kompetanse for kvalitet ¿ strategi for vidareutdanning av lærarar.

Admission requirements

Opptakskrav er bestått lærarutdanning og norsk 1, trinn 5-10, 30 studiepoeng eller tilsvarande (til dømes norsk 1 (30 studiepoeng) frå allmennlærarutdanninga). Studentar som får studieplass, må vere i arbeid som lærar eller ha kontakt med ein skole der det er mogleg å aktivt ta del i norskopplæring. Kravet om bestått lærarutdanning kan fråvikast dersom søkjaren berre manglar faget ho/han søkjer på, for å fullføre lærarutdanninga si.

Emne 1 må vere bestått for å starte på emne 2.

Learning outcomes

Meir informasjon om studiets læringsutbytte i emneplanane.

Content and structure

Norsk 2, trinn 5-10 (30 studiepoeng) er bygd opp av to emne á 15 studiepoeng. Innhaldet i emne 2 byggjer på innhaldet i emne 1.

Emne 1

  • Kommunikasjon, danning og identitetsutvikling i eit fleirkulturelt samfunn
  • Litteratur historisk og interkulturelt
  • Språkendringar i fortid og samtid
  • Fleirspråklegheit, andrespråklæring og andrespråkundervisning

Emne 2

  • Kommunikasjon, danning og identitetsutvikling i eit fleirkulturelt samfunn
  • Samtidslitteratur og samansette tekstar
  • Film som kulturelt uttrykk, fiksjon og film, forteljarteoriar og adaptasjon
  • Retoriske perspektiv på munnleg kommunikasjon, elevtekstar og andre tekstar
  • Vidareutvikling av leseferdigheiter
  • Skriveopplæring og vurdering

Studiet er lagt opp for å sikre ein god heilskap og progresjon frå emne 1 til emne 2. Den historiske dimensjonen i arbeid med litteratur og språk er fokusert i emne 1, medan emne 2 handlar om lesedidaktikk, skriveopplæring og retorikk i eit samtidsperspektiv. Kunnskap om fleirspråklegheit på individnivå og samfunnsnivå og didaktikk for fleirspråklege klasserom er eit gjennomgåande perspektiv i begge emna.

Studentane møter ulike tekstar i form av skjønnlitteratur og sakprosa, og dei blir utfordra til å drøfte og reflektere omkring identitet og fellesskap, etikk og verdiformidling. Studentane skal lære å analysere, vurdere og formulere faglege og metodiske problemstillingar. Dei skal drøfte vurderingskriterium og premissar for responsarbeid i studiet og i eigen praksis.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

1. semester

2. semester

Teaching and learning methods

Studiet er nettbasert med samlingar på Høgskolen i Oslo og Akershus. Kvart emne har tre samlingar og avsluttande eksamen. Kvar samling går over to dagar.  Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølgjing frå lærar skjer digitalt. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i undervisningserfaringene til deltakerane.

Deltakarane arbeider med obligatoriske arbeidskrav i form av skriftlege oppgåver mellom samlingane.Oppgåvene knyter saman teoretisk fagstoff, didaktisk refleksjon og arbeid med norsk i klasserommet. Studentene skal lære å vurdere elevens utvikling i dei ulike delane av norskfaget. Studentane får øving i å reflektere didaktisk om vurdering og bruke ulike vurderingsformer i arbeid med litterære og språklige emne. Læreplanforståing inngår i dette arbeidet.

Work requirements

Dei skriftlege oppgåvene er arbeidskrav som vert knytte til dei ulike fagemna. Desse arbeidskrava må vere bestått før studenten kan gå opp til eksamen. Sjå meir om arbeidskrav under emne 1 og emne 2.

Arbeidskrav skal vere levert/utført innan fastsett(e) frist(ar). Fråvær dokumentert med til dømes sjukemelding, fritar ikkje for å innfri arbeidskrav. Studentar som på grunn av sjukdom eller annan dokumentert årsak ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, kan få forlenga frist. I kvart einskilt høve må ein avtale ny frist med læraren for å innfri arbeidskrav.

Arbeidskrav blir vurdert  til «Godkjent» eller «Ikkje godkjent». Studentar som leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, men som får vurderinga «Ikkje godkjent», har høve til maksimum to nye innleveringar/utføringar. Studentane må då sjølve avtale ny innlevering og vurdering av arbeidskravet med faglærar.

Assessment

Retten til å gå opp til eksamen føreset godkjente arbeidskrav.

Haust: KFKNU26100 Norsk 2, trinn  5-10, emne 1: Individuell skriftleg heimeeksamen. A-F.

Vår: KFKNU26200 Norsk 2, trinn  5-10, emne: Individuell skriftleg semesteroppgåve. A-F.

Det blir nytta gradert karakterskala frå A til E for bestått og F for ikkje bestått. Sjå meir om vurdering og eksamen under kvart emne.

A: Arbeidet er ein framifrå prestasjon som klart skil seg ut. Det vitnar om særs god fagkunnskap, stor grad av sjølvstendig tenking og har særs godt språk. B: Arbeidet er ein mykje god prestasjon som ligg over gjennomsnittet. Det vitnar om mykje god fagkunnskap, sjølvstendig tenking og har mykje godt språk. C: Arbeidet er ein gjennomsnittleg prestasjon som har innslag av sjølvstendig tenking og er tilfredsstillande når det gjeld fagkunnskap og språk. D: Arbeidet er ein prestasjon under gjennomsnittet med manglar i fagkunnskap og/eller språk. E: Arbeidet har store manglar i fagkunnskap og/eller språk, men tilfredsstiller minimumskrava. F: Arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til fagkunnskap og/eller språk.

Ny/utsett eksamen

Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell y/utsett eksamen.

Høve til å klage

Det kan klagast over karakterfastsetting og på formelle feil i samsvar med Lov om universitet og høgskolar, jf. også Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.

Other information

Norwegian Level 2, Secondary Classes¿ Fagplan godkjent av studieutvalet 7. mai 2012

Siste revisjon godkjent av prodekan for studiar 30. november 2015

Redaksjonell endring 14.11.2017

Fagplan gjeld frå haustsemester 2019

Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium

Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning