EPN-V2

YLHODPRA3 3. praksisperiode Emneplan

Engelsk emnenavn
Teaching practice, 3rd period
Studieprogram
Yrkesfaglærerutdanning i helse- og oppvekstfag, deltid
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2021/2022
Emnehistorikk

Innledning

This course introduces students to real-life challenges and recent research advancements closely related to their specializations. It provides an opportunity for students to refine their master’s thesis topics, and identify a suitable supervisor, effectively laying the foundation for MABY5900. The course includes a series of seminars delivered by guest lecturers, including researchers and industry experts. These sessions cover a diverse array of topics, including but not limited to:

  • Analysis and design of buildings and large structures (e.g., bridges, offshore installations, high-rise buildings)
  • Building physics
  • New building materials
  • Transport infrastructure

Innhold

Se praksisguiden for yrkesfaglærerutdanningen

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Det er krav om 100 % tilstedeværelse i pedagogisk praksis

Vurdering og eksamen

Antall dager veiledet praksis:

  • 10 dager pedagogisk praksis på ungdomstrinnet i grunnskolen

Praksis skal være veiledet og vurdert, det er praksislærer som vurderer praksis

Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet avbrytes, jf. § 8-2 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet

Vurderingsuttrykk

Bestått/ikke bestått