EPN-V2

YLHOD3100 Danning og utdanning til helse- og oppvekstfaglige yrker Emneplan

Engelsk emnenavn
Education for health and social care profession
Studieprogram
Yrkesfaglærerutdanning i helse- og oppvekstfag, deltid
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk

Innledning

Grading scale, A-F

Part 1 will be evaluated pass/fail

Part 2 will be evaluated according to the ECTS-grading scale, with A-E as pass grades and F as a fail grade. The criteria for the different grades will be presented to the students at the beginning of the course.

The completion of the two parts will result in one final overall grade A- F

Forkunnskapskrav

Part 1 will be reviewed and graded by internal examiner.

The second assessment will be reviewed and graded by internal and external examiners

Læringsutbytte

The language of all teaching and supervision is English, and the students should therefore have a working knowledge of both spoken and written English.

Innhold

Emnets innhold belyser ulike sider ved en lærers profesjonsutøvelse rettet mot helse- og oppvekstfeltet. Innholdet tar utgangspunkt i helse- og oppvekstyrkers faglige og verdimessige egenart og forankres i pedagogisk teori og idehistorie.

Temaer

  • læring og ledelse av læreprosesser
  • utvikling av lærerrollen
  • digital kompetanse
  • yrkesretting av fellesfag
  • entreprenørskap
  • helse- og oppvekstyrkenes verdigrunnlag og egenart
  • yrkesetikk rettet mot læreryrket og helse- og oppvekstfaglige yrker
  • danning og yrkesutdanning
  • pedagogisk teori og idehistorie

Arbeids- og undervisningsformer

Target group

The course is designed for students who want to learn more about children and young people with special needs in programmes of professional study programs and fields such as Health Sciences, Social Sciences, Educational and International Studies, and Technology, Art and Design.

Admission

For students at the faculties of Health Sciences, Social Sciences, Educational and International Studies, and Technology, Art and Design:

Students must have completed at least one year of their undergraduate degree studies in order to be accepted.

For international exchange students:

  • Admission as an international exchange student at Faculty of Education and International Studies. Students from other academic areas may also be accepted. Students must have completed at least one year of their undergraduate degree studies at their home institution in order to be accepted.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

The course have the following contents:

  • Special education
  • Inclusion
  • Children and young people with special needs
  • Aesthetics
  • Ethics
  • Physical and psychological health
  • Play, development, identity and relations
  • Genres, multimodal texts and digital platforms
  • Verbal language, aesthetic perceptions and expressions
  • Music, drama, puppet play, storytelling and other performances and aesthetic acts
  • Aesthetic communication

Vurdering og eksamen

Eksamen består av to deler:

Del 1: Multimodal gruppepresentasjon (3-5 studenter), omfang 20-30 minutter

Del 2: Individuell muntlig eksamen, omfang 30 minutter

Begge deler må være bestått for å få karakter i emnet. Del 1 teller 40 % og del 2 teller 60 % av endelig karakter i emnet.

Ny og utsatt eksamen

  • Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studenter er selv ansvarlige for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen på Studentweb.

Hjelpemidler ved eksamen

Ingen hjelpemidler tillatt.

Vurderingsuttrykk

Gradert A-F

Sensorordning

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer eksamensordning og studiekvalitet og skriver tilsynsrapport. Tilsyn for emnet skjer hvert 3. år.