EPN-V2

YLBAPRA4 Teaching practice, 4th period Course description

Course name in Norwegian
4. praksisperiode
Study programme
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education - Building and Construction
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Building and Construction
Weight
0.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Se omtale av praksis i programplanen

Content

Aktiv deltakelse i undervisningen er en forutsetning for å utvikle fagforståelse. Det er derfor krav om obligatorisk tilstedeværelse. Emneansvarlig kan i enkelte og særlige tilfeller (etter søknad) akseptere unntak fra tilstedeværelseskravet. I slike tilfeller kan manglende deltakelse i undervisningen kompenseres ved aktiv lesning av den aktuelle pensumlitteraturen.

Arbeidskrav vurderes til godkjent eller ikke godkjent.

Course requirements

Det er krav om 100 % tilstedeværelse i pedagogisk praksis

Assessment

Etter fullført emne har kandidaten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:

Kunnskap

Kandidaten

  • har bred og oppdatert oversikt over utvalget av regresjonsanalytiske modeller og teknikker samt det sannsynlighetsteoretiske grunnlaget for disse teknikkene
  • kan vurdere hensiktsmessigheten og anvendelsen av ulike regresjonsanalytiske modeller i konkrete forskningsmessige problemstillinger, herunder om forutsetninger for ulike regresjonsanalytiske modeller er tilfredsstilte
  • kan bidra til utvikling av ny kunnskap basert på regresjonsanalyser, herunder avgjøre regresjonsanalytiske modellers egnethet i analyser av årsakssammenhenger og sosiale mekanismer

Ferdigheter

Kandidaten

  • kan formulere forskningsspørsmål for, planlegge, og gjennomføre forskning basert på regresjonsanalytisk tilnærming
  • kan drive forskning basert på regresjonsanalytiske tilnærminger på høyt faglig nivå gjennom å utvikle regresjonsbaserte modeller for avanserte forskningsspørsmål
  • kan vurdere regresjonsanalytiske modeller kritisk gjennom å diagnostisere om forutsetninger for analyser er tilfredsstilte og iverksette tiltak for å håndtere brudd på forutsetningene

Grading scale

Undervisningen gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger og workshops der det gjøres bruk av det statistiske programmet STATA.