Programplaner og emneplaner - Student
YLBAPRA4 Teaching practice, 4th period Course description
- Course name in Norwegian
- 4. praksisperiode
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Vocational Teacher Education - Building and ConstructionBachelor's Programme in Vocational Teacher Education in Building and Construction
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se omtale av praksis i programplanen
Content
Aktiv deltakelse i undervisningen er en forutsetning for å utvikle fagforståelse. Det er derfor krav om obligatorisk tilstedeværelse. Emneansvarlig kan i enkelte og særlige tilfeller (etter søknad) akseptere unntak fra tilstedeværelseskravet. I slike tilfeller kan manglende deltakelse i undervisningen kompenseres ved aktiv lesning av den aktuelle pensumlitteraturen.
Arbeidskrav vurderes til godkjent eller ikke godkjent.
Course requirements
Det er krav om 100 % tilstedeværelse i pedagogisk praksis
Assessment
Etter fullført emne har kandidaten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og ferdigheter:
Kunnskap
Kandidaten
- har bred og oppdatert oversikt over utvalget av regresjonsanalytiske modeller og teknikker samt det sannsynlighetsteoretiske grunnlaget for disse teknikkene
- kan vurdere hensiktsmessigheten og anvendelsen av ulike regresjonsanalytiske modeller i konkrete forskningsmessige problemstillinger, herunder om forutsetninger for ulike regresjonsanalytiske modeller er tilfredsstilte
- kan bidra til utvikling av ny kunnskap basert på regresjonsanalyser, herunder avgjøre regresjonsanalytiske modellers egnethet i analyser av årsakssammenhenger og sosiale mekanismer
Ferdigheter
Kandidaten
- kan formulere forskningsspørsmål for, planlegge, og gjennomføre forskning basert på regresjonsanalytisk tilnærming
- kan drive forskning basert på regresjonsanalytiske tilnærminger på høyt faglig nivå gjennom å utvikle regresjonsbaserte modeller for avanserte forskningsspørsmål
- kan vurdere regresjonsanalytiske modeller kritisk gjennom å diagnostisere om forutsetninger for analyser er tilfredsstilte og iverksette tiltak for å håndtere brudd på forutsetningene
Grading scale
Undervisningen gjennomføres som en kombinasjon av forelesninger og workshops der det gjøres bruk av det statistiske programmet STATA.