EPN-V2

VETEK6100 Person Centered Adaption Course description

Course name in Norwegian
Individuell tilrettelegging
Study programme
Further Education in Assistive Technology
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
FALL 2018
Schedule
Programme description
Course history

Introduction

Emnet omfatter fordypning i hvordan utforming av objekter kan redusere funksjonsproblemer. Det legges vekt på kartlegging, analyse, praktisk utprøving og evaluering av løsninger.

Required preliminary courses

Studenten må ha bestått VETEK6000.

Learning outcomes

Kunnskap

Studenten

  • har inngående kunnskap om individuell tilrettelegging, tilgjengelighet og kompenserende teknologi
  • har inngående kunnskap om teknologi og teknikker som er relevante for individuell tilrettelegging og tilgjengelighet

Ferdigheter

Studenten

  • kan analysere faglige og etiske problemstillinger knyttet til tilgjengelighet, tilrettelegging og universell utforming for personer med nedsatt funksjon
  • kan identifisere, analysere, gjennomføre og dokumentere et utviklingsarbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innenfor fagområdet individuell tilrettelegging, både til spesialister og allmennheten
  • kan kritisk vurdere etiske problemstillinger knyttet til individuell tilrettelegging og tilgjengelighet
  • kan bidra til kunnskapsutvikling og innovasjon i samarbeid med brukere, tjenesteapparat, forsknings- og utviklingsmiljøer og næringsliv

Teaching and learning methods

Forelesninger, seminarer, gruppearbeid, skriftlige oppgaver og selvstudier.

Studentene starter det konkrete arbeidet med prosjektoppgaven i løpet av den første samlingen. De oppfordres til å tenke på aktuelle problemstillinger mens de tar VETEK6000. Studenten får veiledning på prosjektoppgaven både på samlingene og i begge mellomperiodene.

Course requirements

Det er krav om minimum 80 prosent tilstedeværelse på samlingene. Dette kravet må være oppfylt for at studenten skal kunne fremstille seg til eksamen.

Assessment

Vurderingsinnhold: Læringsutbyttene.

Vurderingsform: Prosjektoppgave i gruppe på to til fire studenter.

Omfang: Inntil 8000 ord. Prosjektarbeidet strekker seg gjennom hele semesteret.

Den samme vurderingsformen anvendes ved ny/utsatt eksamen.

Tidspunkt: Slutten av 2. semester.

Hvis prosjektoppgaven vurderes til F, kan studentene levere omarbeidet versjon av den én gang.

Grading scale

Gradert skala A-F, der A er beste og E dårligste karakter for bestått. F er ikke bestått.

Examiners

En ekstern og en intern sensor vurderer minimum 20 prosent av studentene. De øvrige vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.