Programplaner og emneplaner - Student
VERNL1400 Innføring i psykologiske og pedagogiske emner Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Introduction to Psychology and Pedagogy
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i vernepleie, deltid, Lillestrøm
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Emnehistorikk
-
Innledning
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
Det anbefales å ha bestått VERN1310/VERND1310/VERNL1310 før oppstart av dette emnet.
Forkunnskapskrav
Gradert skala A-F
Læringsutbytte
En sensor
Arbeids- og undervisningsformer
Alle hjelpemidler tillatt.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Vurdering og eksamen
Intern og ekstern sensor.
Hjelpemidler ved eksamen
Vurderingsuttrykk
Emnet Digitalt støttet pedagogikk 1 (30 studiepoeng) er bygget opp av to deltema:
- Fellestema - et klasserom for alle
- Fordypningstema ¿ digitalt støttet pedagogikk
Del 1. Fellestema - et klasserom for alle
Fellestemaet består av følgende tre deltemaer, som har følgende innehold:
- Inkludering og klassen som fellesskap:
- elevkultur for læring og danning
- mangfold, likeverd og likestilling
- den digitale dimensjonen i barn og unges hverdagsliv
- Det profesjonelle møtet:
- kommunikasjon og samhandling
- pedagogisk veiledning
- interprofesjonelt samarbeid
- Utviklings- og endringsarbeid:
- lokalt utviklingsarbeid
- kritikk, analyse og handlingsrom
- kreativitet og utforskende virksomhet
Del 2. Fordypningstema ¿ digitalt støttet pedagogikk 1
Fordypningstemaet består av følgende deltemaer, som hver har følgende innhold:
Deltema a) Digital kompetanse ¿ som fag og forskningsfelt
- Digital kompetanse for 21st century skills
- Utvikling og ledelse av digital praksis
- Samhandling i digitale medier
Deltema b) Design og vurdering av digitale læringsmiljøer
- Aktive læringsformer (med digitale verktøy)
- Samarbeidslæring ved bruk av digitale medier
- Teknologisk endringskompetanse
Sensorordning
En sensor