EPN-V2

VERN3200 Saksbehandling og arbeid i organisasjoner Emneplan

Engelsk emnenavn
Public Administrative Processes and Procedures and Working inOrganisations
Studieprogram
Bachelorstudium i vernepleie, deltid, Bærum
Bachelorstudium i vernepleie
Bachelorstudium i vernepleie, deltid, Lillestrøm
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk

Innledning

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, gruppearbeid, ulike skriftlige og muntlige formidlingspraksiser samt selvstudium. Emnet er campusbasert.

Forkunnskapskrav

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

  • Arbeidskrav 1: Muntlig presentasjon av et faglig tema for medstudenter (5-10 minutter)
  • Arbeidskrav 2: Prosjektarbeid (3-4 sider) med hverandrevurdering.
  • Arbeidskrav 3: Lage en digital veildning-/opplæringsvideo (2-4 minutt) for en gitt målgruppe.

Formålet med arbeidskravet er at studenten skal få reflektere over gjennomgått teori og øve på å anvende dette på konkrete problemstillinger i skolebibliotek.

Arbeidskravene løses i grupper. Arbeidskravene må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom et eller flere arbeidskrav ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon én gang innen angitt frist.

Læringsutbytte

Eksamen er en individuell skriftlig prosjektoppgave. Tema er selvvalgt innenfor en gitt ramme og problemstilling skal godkjennes av faglærer. Problemstilling skal ikke være det samme som arbeidskrav 2.

Omfanget skal ligge mellom 18000-20000 tegn. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial/ Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av prosjektoppgaven til sensur én gang.

Arbeids- og undervisningsformer

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Gradert skala A-F.

Vurdering og eksamen

Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Hjelpemidler ved eksamen

Ingen

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

En sensor