Programplaner og emneplaner - Student
VEPRAL10 Tilrettelegging av livs- og miljøbetingelser Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Arranging Good Living Conditions
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i vernepleie, deltid, Lillestrøm
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Emnehistorikk
-
Innledning
I dette emnet skal studenten integrere kunnskap fra tidligere teoriemner og anvende denne i praksis. Studentene skal sette seg inn i rammer for tjenesteytingen, brukermedvirkning, samt å tilrettelegge eller delta i et omsorgs og/eller opplæringstiltak i samarbeid med en bruker. Emnet går på heltid i 6 uker.
Forkunnskapskrav
Godkjente arbeidskrav i: VERN1110/VERND1110/VERNL1110, VERN1210/VERND1210/VERNL1210, VERN 1310/VERND1310/VERNL1310, VERN1400/VERND1400/VERNL1400
Arbeids- og undervisningsformer
Praksisstudiet krever aktiv deltakelse i arbeidsoppgaver på tjenestestedet, slik at det totale læringsutbytte blir optimalt.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til avsluttende vurdering:
- deltakelse i arbeidsoppgaver på tjenestestedet, minimum 90% tilstedeværelse
- deltakelse på undervisning og seminar på skolen før praksis og underveis
- innlevering av praksisdokumenter
- vurdert i henhold til skikkethetskriterier
Blir praksisperioden vurdert til «ikke bestått» må følgende arbeidskrav gjennomføres på nytt:
- deltakelse i arbeidsoppgaver på tjenestestedet, minimum 90% tilstedeværelse
- innlevering av praksisdokumenter
- vurdert i henhold til skikkethetskriterier
Vurdering og eksamen
Mappeeksamen, individuell
Mappekrav: Del 101 Vurdering av praksis Del 102 Skriftlig oppgave knyttet til praksis, omfang inntil 2000 ord. Del 101 må være vurdert til bestått for å få vurdering av Del 102.
Ny og utsatt: Del 101 Vurdering av praksis: Ved "ikke bestått" praksisperiode må hele praksisperioden gjennomføres på nytt. Del 102 Skriftlig oppgave knyttet til praksis. Ved "ikke bestått" må omarbeidet oppgave leveres.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle
Vurderingsuttrykk
Del 101 Faglærere etter innstilling fra praksislærerDel 102 En sensor