Programplaner og emneplaner - Student
VEPRA40 Praksisstudier knyttet til bacheloroppgave Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Individual Professional Course in Connection with Written Research Project
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i vernepleie, deltid, BærumBachelorstudium i vernepleieBachelorstudium i vernepleie, deltid, Lillestrøm
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
I dette emnet kan studentene velge et relevant fordypningsområde som universitetet tilbyr. Alternativt kan studentene selv foreslå aktuelt fordypningsområde. Studentene skal samarbeide med praksissted og tjenestemottaker(e) om aktuelle problemstillinger som de skal jobbe selvstendig med i praksisperioden. Læringsutbytte for VEPRA40/VEPRAD40 skal knyttes til bacheloroppgaven (VERN3900/VERND3900/VERNL3900).
Emnet går på heltid over ni uker.
Forkunnskapskrav
Bestått følgende emner: VERN1110/VERND1110/VERNL1110, VERN1310/VERND1310/VERNL1310, VERN1400/VERND1400/VERNL1400, VEPRA10/VEPRAD10/VEPRAL10, VERN1500/VERND1500/VERNL1500, VERN2110/VERND2110/VERNL2110, VERN2400/VERND2400/VERNL2400, VEPRA20/VEPRAD20/VEPRAL20, VERNLEG1/VERNLEGD1/VERNLEGL1
Godkjente arbeidskrav i: VERN2320/VERND2320/VERNL2320, VEPRA30/VEPRAD30/VEPRAL30, VERN3100/VERND3100/VERNL3100 og VERN3200/VERND3200/VERNL3200
Læringsutbytte
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om lover og forskrifter som er aktuelle for virksomheten ved praksisstedet
- har kunnskap om tjenestestedets faglige forankring og hvordan tjenestestedet beskriver hensikten med sin egen virksomhet
- har kunnskap om hvordan praksisstedet samarbeider med andre relevante tjenester
- har kunnskap om hvordan tjenestestedet ivaretar tjenestemottakers brukermedvirkning og personvern
- har kjennskap til kunnskapsbaserte metoder som bidrar til å styrke brukerens livskvalitet
Ferdigheter
Studenten
- kan samarbeide og kommunisere med pasienter, elever, brukere, pårørende og samarbeidspartnere på ulike arenaer
- kan utarbeide en prosjektskisse
- kan utarbeide, igangsette og evaluere et kunnskapsbasert prosjektarbeid/et omsorgs- eller opplæringstiltak i tråd med etiske krav og retningslinjer
Generell kompetanse
Studenten
- kan foreslå og igangsette omsorgs- eller opplæringstiltak som fremmer brukerens mestring og livskvalitet
- kan kvalitetssikre vernepleiefaglig arbeid i tråd med etiske retningslinjer og relevant teori
Arbeids- og undervisningsformer
Emnene (VEPRA40/VEPRAD40 og VERN3900/VERND3900/VERNL3900) går på heltid over 18 uker, hvorav to uker kan utgjøre undervisning i forbindelse med praksisstudiet.
Praksisstudiene gjennomføres på et godkjent tjenestested, og studentene må formulere egne læringsmål for perioden, samt overholde de generelle krav for praksisstudier som skolen har utarbeidet. VEPRA40/VEPRAD40/VEPRAL40 utgjør 8 uker på heltid. Praksisstudiet krever aktiv deltakelse i arbeidsoppgaver på tjenestestedet, slik at det totale læringsutbytte blir optimalt i henhold til valgt fordypningsområde
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Behavioral economics uses empirical insights from psychology and other fields (such as sociology or neuroscience) in economic analysis. Conventionally, economics assumes that people are "economically rational": they make logically consistent choices in their best self-interest. Of course, sometimes people don't behave that way. Behavioral economics broadens the reach of economic analysis to situations in which people unselfishly contribute to the common good (like giving to the Red Cross), regret a choice (such as eating a candy bar instead of an apple), or make errors in judgement (for example, assign too much weight to highly unlikely events such as a lightning strike). Economic policies can look very different when people exhibit these kinds of behavior.
Language of instruction is English.
Vurdering og eksamen
None
Hjelpemidler ved eksamen
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has specialized insight into
- how people's decision making processes can fail to match economically rational predictions: context dependence and heuristics leading to systematic biases (for example framing effects, reference dependence and loss aversion)
- how behavioral models of people's uncertainty preferences can match some observed behavior (for example certainty effects, Allais paradox, Rabin's paradox) better than expected utility theory (for example prospect theory, disappointment and regret aversion)
- how behavioral models of people's time preferences can match some observed behavior (for example demand for commitment devices, self-control issues) better than discounted utility theory (for example quasi-hyperbolic discounting, habit formation)
- how behavioral models of people's social preferences can match some observed behavior (for example charitable giving, voluntary adherence to social distancing at high personal cost) better than the standard assumption of pure self-interest (for example inequality aversion, reciprocity, social norms)
Skills
The student can
- create and analyze empirical evidence, often from experiments and games, for behavior that does not adhere to "economic rationality"
- model behavioral preferences and decision processes to analyze economic decision making
- critically assess the limitations of behavioral economics, for example excessive paternalism or the lack of a clear welfare criterion
General competence
The student is more able to
- use English as the professional language of Economics
- understand Economics as a science, and its strengths and weaknesses
- understand and apply economic methods, such as analytic modelling and economic experiments
Vurderingsuttrykk
Lectures with active student participation.
Sensorordning
The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:
- Coursework 1: Written assignment. Group work. Maximum 5 pages.
- Coursework 2: Written assignment. Group or individual work. Maximum 5 pages.
- Coursework 3: Written assignment. Individual work. Maximum 5 pages.
The group work will be carried out in groups consisting of 2-5 students, depending on the number of participating students in the course.
The coursework is part of the active learning experience for the students and helps prepare students for the final exam. It also serves as useful feedback about the effectiveness of the lecturer's teaching.
All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by the given deadline.