EPN-V2

VEIPR6100 Veiledning og vurdering 2 Emneplan

Engelsk emnenavn
Supervision and Assessment 2
Studieprogram
Praksisveiledning av studenter i helsefaglige utdanninger
Omfang
5.0 stp.
Studieår
2017/2018
Programplan
Emnehistorikk

Innledning

Innholdet i emnet fokuserer på læring, vurdering av studentens læringsutbytte og på gruppeveiledning.

Forkunnskapskrav

Ingen forkunnskapskrav.

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • kunnskap om læring, tilrettelegging for læring og vurdering av læringsutbytter
  • kunnskap om ulike perspektiver på læring
  • inngående kunnskap om ledelse av grupper, gruppedynamikk og gruppeprosesser
  • kunnskap om ulike modeller og arbeidsmåter i grupper

Ferdigheter

Studenten kan

  • evaluere og formidle fagstoff
  • planlegge, gjennomføre og evaluere veiledning i grupper

Generell kompetanse

Studenten kan

  • reflektere over egen rolle og funksjon i tverrprofesjonelle grupper

Arbeids- og undervisningsformer

Emnet har fellessamlinger, samarbeid på nett, og selvstudier.

På første samling i VEIPR6100 etableres studentgrupper som sammen skal gjennomføre et prosjekt innenfor et tema som dekkes av læringsutbyttene for emnet. Studentgruppene oppfordres til å gi hverandre tilbakemelding på arbeidet.

Prosjektoppgaven leveres som eksamensbesvarelse, se Vurdering.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

1) Det kreves 80 % obligatorisk tilstedeværelse på fellessamlingene og webinar.

2) Studenten skal ha gjennomført minimum en gruppeveiledning av medstudenter.

Bestemmelsene som gjelder for godkjenning av arbeidskravene, står under Arbeidskrav på side 4.

Vurdering og eksamen

For å fremstille seg til eksamen må studenten ha bestått eksamen i VEIPR6000, og arbeidskravene i VEIPR6100 må være godkjent.

Eksamensbesvarelsen leveres digitalt.

Læringsutbyttene.

Skriftlig oppgave, individuelt eller i gruppe på 2-3 studenter; omfang 3500 ord, +/- 10%. Arbeidet pågår gjennom hele emnet.

Ny eksamen: Studenten(e) omarbeider oppgaven.

Vurderingsuttrykk

Bestått/ikke bestått.

Sensorordning

(mangler info)