Programplaner og emneplaner - Student
VEIPR6100 Veiledning og vurdering 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Supervision and Assessment 2
- Studieprogram
-
Praksisveiledning av studenter i helsefaglige utdanninger
- Omfang
- 5.0 stp.
- Studieår
- 2017/2018
- Programplan
-
- Emnehistorikk
-
Innledning
Innholdet i emnet fokuserer på læring, vurdering av studentens læringsutbytte og på gruppeveiledning.
Forkunnskapskrav
Ingen forkunnskapskrav.
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om læring, tilrettelegging for læring og vurdering av læringsutbytter
- kunnskap om ulike perspektiver på læring
- inngående kunnskap om ledelse av grupper, gruppedynamikk og gruppeprosesser
- kunnskap om ulike modeller og arbeidsmåter i grupper
Ferdigheter
Studenten kan
- evaluere og formidle fagstoff
- planlegge, gjennomføre og evaluere veiledning i grupper
Generell kompetanse
Studenten kan
- reflektere over egen rolle og funksjon i tverrprofesjonelle grupper
Arbeids- og undervisningsformer
Emnet har fellessamlinger, samarbeid på nett, og selvstudier.
På første samling i VEIPR6100 etableres studentgrupper som sammen skal gjennomføre et prosjekt innenfor et tema som dekkes av læringsutbyttene for emnet. Studentgruppene oppfordres til å gi hverandre tilbakemelding på arbeidet.
Prosjektoppgaven leveres som eksamensbesvarelse, se Vurdering.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
1) Det kreves 80 % obligatorisk tilstedeværelse på fellessamlingene og webinar.
2) Studenten skal ha gjennomført minimum en gruppeveiledning av medstudenter.
Bestemmelsene som gjelder for godkjenning av arbeidskravene, står under Arbeidskrav på side 4.
Vurdering og eksamen
For å fremstille seg til eksamen må studenten ha bestått eksamen i VEIPR6000, og arbeidskravene i VEIPR6100 må være godkjent.
Eksamensbesvarelsen leveres digitalt.
Læringsutbyttene.
Skriftlig oppgave, individuelt eller i gruppe på 2-3 studenter; omfang 3500 ord, +/- 10%. Arbeidet pågår gjennom hele emnet.
Ny eksamen: Studenten(e) omarbeider oppgaven.
Vurderingsuttrykk
Bestått/ikke bestått.
Sensorordning
(mangler info)