EPN-V2

VEIC7300 Coaching and Councelling in Different Arenas and in Change and Development Processes Course description

Course name in Norwegian
Veiledning og coaching på ulike arenaer og i endrings- og utviklingsprosesser
Study programme
Counselling, Supervision and Coaching
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
FALL 2021
Schedule
Course history

Introduction

Emnet har hovedfokus på veiledning og coaching på ulike arenaer og i endrings- og utviklingsprosesser. Det legges vekt på videreutvikling av kompetanse som veileder og coach på ulike arenaer og for ulike målgrupper. Studentene skal gjennomføre og dokumentere et utviklingsarbeid som inngår i prosjekteksamen

Required preliminary courses

Through the work in this course, the students will gain insight into areas of mathematics that are important to the modelling of technical and natural science systems and processes. The topics covered are included in engineering programmes across the world and are necessary in order to enable engineers to communicate professionally in an efficient and precise manner and participate in discussions in professional contexts later in the programme.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

  • kunnskap om den lærende organisasjon og arbeidsplassen som læringsarena
  • kunnskap om veiledning og coaching som metode i konflikthåndtering
  • kunnskap om kompetanseutvikling i team
  • kunnskap om suksessfaktorer i endrings- og utviklingsprosesser
  • kunnskap om makt- og motprosesser i endrings- og utviklingsarbeid
  • kunnskap om teoretisk, metodisk og forskningsbasert fundament for utviklingsarbeid

Ferdigheter

Studenten har:

  • ferdigheter i å håndtere prosesser i grupper og team
  • ferdigheter i forankrings- og nettverksarbeid
  • anvende sin handlingskompetanse som veileder og coach i endrings- og utviklingsprosesser
  • analysere og vurdere egen kompetanse som veileder og coach

Generell kompetanse

Studenten kan:

  • bidra til kompetanseutvikling på organisasjonsnivå
  • tilrettelegge for myndiggjøring/empowerment og mestring
  • reflektere over etiske forhold i endring- og utviklingsarbeid
  • anvende og vurdere relevant teori og forskningslitteratur

Content

Admission requirements.

Teaching and learning methods

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge:

The student is capable of

  • explaining the use and solution of differential equations in the modelling of practical systems and performing simple analyses of such models
  • explaining the concept of functions, the derivative, and the definite and indefinite integral
  • explaining the relationship between linear equation systems and practical problems
  • solving equations numerically using the bi-section method and Newton method.

Skills:

The student is capable of

  • solving separable and linear differential equations with the help of anti-derivation
  • solving homogeneous and nonhomogeneous second-order differential equations with constant coefficients
  • calculating with complex figures and solving equations with complex solutions
  • using basic arithmetic operations for matrices, such as multiplication, addition and inversion
  • solving linear equation systems in reduced row echelon form and inversion
  • calculating exact values for the derivative and the anti-derivative for certain elementary functions
  • using the definite integral to calculate sizes as area and volume
  • using derivation for, for example, optimisation and related rates

General competence:

The student is capable of

  • transferring a practical problem from their own field into a mathematical form
  • writing precise explanations and reasons for using procedures, and demonstrating the correct use of mathematical notation
  • using mathematical methods and tools of relevance to the field
  • using mathematics to communicate about engineering issues
  • explaining how changes and changes per unit time can be measured, calculated, summed up and incorporated into equations

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

1. Studenten skal utarbeide 3-4 utviklingsmål. Disse justeres i forhold til mål fra VEIC7200. Studentene reflekterer og deler dette med basisgruppa. Omfang: 500 ord +/- 10 %

2. Gjennomføre en veiledning/coachingsekvens. Sekvensen skal filmes og presenteres for tilbakemelding i basisgruppa. Omfang etter avtale med fagansvarlig.

3. Framlegge et utkast av prosjektoppgaven i gruppe, for medstudenter for tilbakemelding. Omfang 20-40 minutter

4. Delta i basisgrupper der det fokuseres på ulike utfordringer i veiledning og coaching. Det kreves minimum 80 % tilstedeværelse i basisgruppen dersom ikke annet er avtalt med veileder/kontaktlærer

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.

Assessment

Prosjekteksamen i gruppe*: I eksamensbesvarelsen skal studentene analysere og drøfte et utviklingsprosjekt knyttet til veiledning eller coaching de har gjennomført på valgt arena. Eksamensbesvarelsen skal vise planlegging, gjennomføring og refleksjon over utviklingsarbeidet og være knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 8000 - 10000 ord.

*Det er anledning til å gjennomføre eksamen i VEIC7300 som individuell eksamen. Begrunnet søknad sendes emneansvarlig ved emnestart.

Ny/utsatt eksamen

Ny/utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Dersom det ikke kan dannes en gruppe/grupper avlegges eksamen som individuell eksamen.

Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.

Permitted exam materials and equipment

All printed and written aids.

A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.

Grading scale

Grade scale A-F.

Examiners

One internal examiner. External examiners are used regularly.